براساس آمار اولیه، ائتلاف راست میانه متشکل از حزب برلوسکنی، راست افراطی، جناح راست و حزب کوچک دیگری احتمالا 225 تا 265 کرسی از 630 کرسی در پارلمان را به دست می‌آورد.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۶۴

به گزارش اسپوتنیک، وزارت کشور ایتالیا دیروز اعلام کرد، پس از شمارش 50 درصد آرای ریخته شده به صندوقها، ائتلاف راست میانه متشکل از حزب «فورزا ایتالیا» به رهبری سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر پیشین این کشور، راست افراطی «لگا» به رهبری ماتئو سالوینی، جناح راست «برادران ایتالیا» و یک حزب کوچک به نام «ما با ایتالیا» این ائتلاف 33 تا 36 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

حزب مستقل جنبش «پنج ستاره» نیز با 5/29 تا 5/32 درصد آرا در جایگاه دوم است، درحالیکه ائتلاف چپ میانه به رهبری حزب دموکراتیک تنهابا 5/20 تا 5/22 درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارد. جنبش پنج ستاره میتواند 195 تا 235 کرسی را در پارلمان به دست بیاورد درحالیکه ائتلاف چپ میانه تنها 115 تا 155 کرسی را در مجلس عوام پارلمان به دست میآورد.ائتلاف راست میانه میتواند 112 تا 152 کرسی از 320 کرسی را در سنا به دست بیاورد. با پایان رایگیری در انتخابات روز یکشنبه ایتالیا، نظرسنجی از رای دهندگان نشان داد ممکن است هیچ یک از احزاب نتوانند در پارلمان به حد نصاب لازم برای تشکیل دولت برسند. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها