نوکیا با معرفی برنامه‌های جدیدِ خود برای مدیریت شهر هوشمند، قصد دارد مدیریت سیستم‌های نظارت‌ ویدئویی، شبکه، سنسورهای اینترنت اشیاء و پارکینگ‌ها را سهولت ببخشد. به گزارش زومیت و به نقل از ZDNET، تلاش‌های نوکیا در زمینه‌ ساخت چارچوب و پلتفرم شهر هوشمند، با سرویس‌های گوناگونی گره خورده است. امروزه فعالانِ بزرگ عرصه‌ فناوری مانند سیسکو، هوآوی، ورایزن و دیگر شرکت‌ها، همگی مدیریت شهرهای هوشمند را هدف قرار داده‌اند. موسسه IDC، هزینه‌ ساخت شهر هوشمند را تا سال 2021، حدود 135 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۱۶

حال نوکیا بهعنوان یکی از بازیگران اصلی این حوزه، برنامههای زیر را هدف قرار داده است:

• اینترنت اشیاء برای شهر هوشمند شامل یک چارچوبِ ماژولارِ یکپارچه میشود که برای متحدکردنِ کنسولهای مدیریت شهر هوشمند و افزایش خدمات فعالیت میکند. نوکیا باور دارد مرکز عملیاتی یکپارچه آن میتواند فناوریهای شهرها را هماهنگ و در هزینه صرفهجویی کند.

Sensing as a Service برای ارائه آمار و دادههای تحلیلی شبکههای اینترنت اشیاء که سببِ مشخص شدن ساخت و سازِ غلط و تغییرات محیطی میشود.

• شبکه مجازی امنِ اپراتورِ موبایل در راستای امنیت عمومی، این امکان را برای شهرها به‌‌وجود میآورد تا به آژانسهای امنیتی، سرویسهای پهنای باند ارائه کنند.

برخلاف تصور عمومی، نوکیا علاوه بر ساخت دستگاههای موبایل، در حوزه‌‌ زیرساختهای شبکه نیز فعالیت بسیاری دارد. این شرکت از سالها پیش در تلاش برای پیادهسازی و گسترش اینترنت G5 بوده است؛ بنابراین فعالیتش در زمینه شهر هوشمند چندان عجیب و دور از ذهن به نظر نمیرسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها