پسر 20 ساله که به خانه‌های پایتخت به صورت سریالی دستبرد می‌زد، مدعی است به دستور ارواح به این دزدی‌ها دست زده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۷۱

به گزارش جامجم، رسیدگی به این پرونده چندی پیش با شکایت مردی میانسال در پلیس آگاهی تهران مبنی برسرقت از خانه ویلاییاش در شمال پایتخت آغازشد .

شاکی به افسر تحقیق گفت: من و خانوادهام برای مهمانی به خانه یکی از اقوام رفته بودیم، آخر شب که بازگشتیم متوجه شدیم در گاوصندوق باز است و هرچه طلا، سکه، دلار و اموال قیمتی و باارزش داخل آن بود، سرقت شده است. ماموران برای بررسی صحنه سرقت
به خانه شاکی رفتندکه معلوم شد قفل در خانه ویلایی تخریب نشده و سارق به این خانه آشنایی کامل داشته و فقط اموال داخل گاوصندوق را با خود برده است.

در مرحله بعدی تحقیقات، ماموران متوجه دوربینهای مداربسته اطراف خانه شاکی شدند. زمانی که آنها را مورد بازبینی قراردادند، پی بردند پسر
20 سالهای، در نبود شاکی به خانه آنها آمده، ساعاتی آنجا بوده و در حالی که کولهپشتی بر دوش داشته سوار خودروی شاسیبلندی شده و فرارکرده است. ماموران شاکی را به پلیس آگاهی احضار کردند و تصویر به دست آمده از سارق را به او نشان دادندکه وی پسر جوان را شناخت و به عنوان پسر یکی از اقوامش معرفی کرد و گفت: او سه روز قبل از سرقت برای مهمانی به خانهاش آمده بود.

با شناسایی هویت سارق او تحت تعقیب قرار گرفت اما زمانی که ماموران برای دستگیریاش رفتند او در خانه نبود و همراه دوستانش به سفر رفته بود. ماموران درجستوجویش بودندتا این که او
چند روز پیش زمانی که به خانهاش در شمال تهران بازگشت، بازداشت شد.

متهم جوان با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و اظهاراتی ضد و نقیض مطرح کرده و مدعی شد آن شب از خانه دوستش باز میگشته که به طور اتفاقی از مقابل خانه شاکی عبور کرده و دوربینها تصاویرش را ثبت کردهاند و ازسرقت خانه بیخبر است. در ادامه تحقیقات پلیسی پسر 20ساله سکوتش را شکست و به سرقت از خانه شاکی و دهها خانه دیگر اعتراف کرد، اما درباره انگیزهاش از این دزدیها ادعایی عجیب مطرح کرد.

جوان سارق به افسر تحقیق گفت: مدتی پیش با زن جوانی در یک گروه تلگرامی آشنا شدم و دوستیمان شکل گرفت و با هم برای خوشگذرانی به رستوران و پارک میرفتیم. او ده سال از من بزرگتر بود. مصرف شیشه را اولین بار در کنار او و در یک مهمانی شبانه شروع کردم. آن زن میگفت هربار از آن استفاده کنم شادتر میشوم. من انگیزهام از سرقتها مالی نبود. خودم در خانواده پولداری بزرگ شدهام و مشکل مالی نداشتم.

وی افزود: بعداز هر بار مصرف شیشه ارواح سراغم میآمدند و میگفتند برای زندهماندنم باید سرقت کنم در غیر این صورت به خانوادهام آسیب میرسانند. بنابراین باید به نشانی خانههایی که میگویند برای سرقت بروم. از طریق بالکنها وارد خانهها میشدم و پول، طلا، دلار، سکه و اموال قیمتی کم حجم را سرقت کرده و از آنجا دور میشدم. بعد همه وسایل سرقتی را به خانه پدریام میآوردم و داخل یک کمد پنهان میکردم. چون ارواح به من گفته بودند اموال دزدی را در آنجا بگذارم.

متهم درباره آخرین سرقت هم گفت: شبی که قرار بود مهمان خانه آنها باشیم شیشه مصرف کردم و همان شب ارواح به من دستور دادند باید اموال خانه این مرد را سرقت کنم. کلید یدک خانه آنها را مخفیانه برداشتم. چند شب بعد، زمانی که از خانوادهام شنیدم فامیلمان به مهمانی رفتهاند، به خانه شاکی رفتم و با کلید یدکی که همراهم بود به آنجا دستبرد زدم.

با اعتراف پسر سارق، ماموران به خانه او رفته و در بازرسی از آنجا بخشی از اموال سرقتی را کشف کردند .

تحقیقات درباره ادعاهای متهم و شناسایی دختر مورد علاقهاش ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها