معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: رطوبت مسجد امام از مدت‌ها قبل در میدان امام دیده می‌شد که امروزه تا حدود 80 درصد تحت کنترل است.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۰۲

به گزارش ناصر طاهری در رابطه با رطوبت مسجد امام اظهار کرد: رطوبت مسجد امام از مدتها قبل در میدان امام دیده میشد، مدتی هم بر روی آن کار شد و کف گذر را با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری تا 80 سانتیمتر خاکبرداری کردیم.

وی افزود: پس از کاهش ارتفاع گذر کفسازی انجام شد و شیب گذر را به سمت مخالف مسجد شیببندی کردیم و این اقدامات مؤثر بود؛ شرایط رطوبتی تفاوتی با حدود 10 سال گذشته نکرده است و این رطوبت قبلاً هم وجود داشته است.

معاون میراث فرهنگی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: دلیل مشخصی برای این رطوبت مشخص نیست، تصور میکردیم که با توجه به بالا آمدن کف گذر این رطوبت به وجود میآید که دیدیم با کاهش ارتفاع گذر کاهش پیدا کرد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از دلایلی که احتمال داده میشد این بود که به خاطر فاضلاب این اتفاق میافتد و درخواست نوسازی شبکه فاضلاب را دادیم که طبق بررسی اداره آب و فاضلاب از طرف این اداره مطرح شد مشکل آب و فاضلاب برای مسجد وجود ندارد.

طاهری در پایان بیان داشت: تا حدود 80 درصد مسأله تحت کنترل است و رطوبت به شکلی نیست که مشکل خاصی برای مسجد به وجود آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها