رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تا ماه‌های آینده کل سرزمین سوریه باید پاکسازی شود تا ملت سوریه بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۳۰

به گزارش میزان، سردار سرلشکر محمد باقری در حاشیه همایش «علوم و معارف دفاع مقدس» با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص قطعنامه آتشبس سوریه اظهار کرد: این بار هم مانند دفعات گذشته کسانی که خواهان امنیت و آرامش سوریه نیستند وقتی دیدند ارتش و حکومت سوریه همت کرده و میخواهد حومه دمشق را از لوث وجود تروریستها پاکسازی کند، علم آتشبس برداشتند تا بتوانند از تروریستها حمایت کنند.

وی ادامه داد: ارتش سوریه و حاکمیت قانونی این کشور به دنبال آتشبس هستند تا بتوانند امنیت مردم دمشق را تامین کنند.

سرلشکر باقری اضافه کرد: از حومه دمشق تاکنون 1200 خمپاره به سوی دمشق شلیک شده و امنیت و آرامش مردم برهم خورده و تعداد زیادی از مردم بیگناه به شهادت رسیدند و فعالیتهای اقتصادی مردم دچار اختلال شده است. رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: باید در این مناطق پاکسازی اتفاق میافتاد؛ با کار مشترکی که دوستان کشور سوریه از جمله ایران و روسیه انجام دادند، این قطعنامه قدری تعدیل شد و تروریستهای مشخص و نامداری مانند جبهه النصره استثنا شدند و جنگ با آنها ادامه خواهد داشت لکن حیطههایی جهت آرامش و آتشبس برقرار میشود برای آنکه مردم حومه دمشق آسیب نبینند و بتوانند به زندگی خود ادامه دهند، اما قطعا اینگونه نخواهد بود که اینها بتوانند از تروریستها حمایت و پشتیبانی کنند و این جبهه تروریستی بخواهد باقی بماند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ما به این قطعنامه که یک تصمیم بینالمللی است، پایبند خواهیم بود و دولت سوریه هم به آن پایبند است، اما بخشهایی از منطقه حومه دمشق که در قطعنامه هم به آنها اشاره شده، مورد آتش بس نیستند و پاکسازی در آنها ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها