کلاهبرداری کارمند اخراجی از مشترکان برق

کارمند اخراجی اداره برق که به بهانه نصب کنتور سه فاز کلاهبرداری می‌کرد، در دام ماموران گرفتار شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۳۲

به گزارش جامجم، با طرح شکایت تعدادی از شهروندان در کلانتریهای 120 سیدخندان و 102 پاسداران و تشکیل پروندهای با موضوع «کلاهبرداری به شیوه جعل عنوان کارکنان دولت و استفاده از اسناد جعلی»، پرونده به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه 4 تهران و برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شکات و مالباختگان در اظهاراتی مشابه به کارآگاهان عنوان کردند فردی با اسامی مختلف رضایی، جلیلیفر و... و تحت عنوان مأمور اداره برق به منازل و محل کسب آنها مراجعه کرده و با طرح این موضوع که میزان برق مصرفی آنها بیش از حد مجاز بوده و باید جریمه پرداخت کنند ابتدا آنها را تحت فشار قرار داده و در ادامه با وعده گرفتن کنتور سهفاز و ارائه اوراق جعلی از آنها کلاهبرداری میکرد.

مالباختگان در ادامه اظهارات خود عنوان کردند که با همراه داشتن اسناد و مدارک برای دریافت کنتور سه فاز به اداره برق منطقه مراجعه کرده و در آنجا به آنها اعلام شده که افرادی به اسامی رضایی، جلیلی فر و ... در اداره برق منطقه فعالیت ندارند و مدارک ارائه شده به آنها نیز جعلی است .

با توجه به شگرد متهم در کلاهبرداری از مالباختگان، کارآگاهان دریافتند متهم پرونده باید اطلاعات کاملی از چرخه کاری اداره برق داشته باشد بخصوص اینکه در چندین مورد، کنتور برق نصب کرده بود. ماموران که احتمال میدادند متهم از کارکنان اخراجی اداره برق باشد، با کمک ماموران حراست به بررسی موضوع پرداخته و هویت مرد کلاهبردار به نام رحین 28 ساله را شناسایی کردند. در ادامه خانه او در کیانشهر شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد.

متهم در بازجوییها عنوان کرد که کارمند اخراجی شرکت برق بوده و با سیستم کاری این اداره آشنایی کامل دارد و با استفاده از همین موضوع به مشترکین مراجعه و با ارائه اوراق جعلی از آنان کلاهبرداری کرده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و اعترافات صریح متهم، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان شدند. یکی از شکات در اظهاراتش بیان کرد سازنده ساختمانی چند طبقه در خیابان کارگر شمالی است که متهم با معرفی خود به نام احسان جلیلیپور و مأمور شرکت برق، با وعده دریافت چندین دستگاه کنتور برق خارج از نوبت از وی مبلغ 50 میلیون تومان دریافت کرده است.

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: از همه شکات و مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتهاند، دعوت میشود برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان ـ خیابان ابوذر غفاری ـ بالاتر از بیمارستان رسالت ـ جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها