معاون میراث فرهنگی استان همدان گفت: هر گونه دخل و تصرف در حریم غار علیصدر و سراب ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۴۸

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، ترابی معاون میراث فرهنگی استان همدان در کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کبودراهنگ گفت: هر گونه ساخت و ساز بدون استعلام از میراث فرهنگی هدر حریم غار علیصدر و سراب ممنوع است .

وی با بیان اینکه غارعلیصدر با عنایت به شرایط خاص و بی نظیری که دارد به عنوان بزرگترین غار آبی جهان مطرح است، افزود: جهت حفظ و نگهداری و حراست از آن که یکی از وظایف میراث فرهنگی است ضوابطی برای حریم، عرصه و اعیان آن مشخص گردیده است این ضوابط براساس مطالعات، بررسیها و بازدیدهای مکرر از منطقه تهیه شده است.

ذیغمی معاون فرماندار کبودراهنگ به وظیفه حفظ آثارطبیعی توسط میراث فرهنگی اشاره کرد وگفت: حفظ حالت طبیعی غار علیصدر هدف اصلی میراث فرهنگی است که باید ضوابط مشخص شده برای تحقق این امر رعایت شود.

علیپور دهیار علیصدر نیز با اشاره به فعالیتهای چند ساله شرکت سیاحتی علیصدر گفت:متاسفانه زیرساختهای علیصدر جوابگوی مسافران نیست وهمچنان با مشکل نبود هتل، سوئیتهای اقامتی و رستوران و خدمات دیگر مواجه هستیم .

وی با بیان اینکه مسافران مجبوربه اقامت در روستاهای اطراف میشوند، گفت: در 6 ماهه اول سال روزانه حداقل 10 هزار نفر از غار بازدید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها