خبرچین/ مروری بر مهم‌ترین اخبار دیروز

تاکتیک «آهن‌قراضه» برای اتهام زدن به ایران

روز شنبه بود که خبر رسید ایران بین 158 کشور، رتبه 105 را در شاد بودن دارد. خیلی تلاش کردیم بفهمیم چرا شاد نیستیم که دیروز پاسخش را گرفتیم؛ سقوطی دیگر و درگذشت 66هموطن که به‌طور جالبی بازهم نه به استعفای مدیران دولتی منتهی شد و نه حتی کسی از خانواده‌های عزادار عذرخواهی کرد که ببخشید نتوانستیم مدیریت کنیم. البته آمارها نشان می‌دهد ایران امنیت پرواز بالایی دارد و سوانح هوایی‌اش چندان بالا نیست اما این که مدیران محترم خیلی بی‌تفاوت از کنار این دست حوادث عبور می‌کنند، خودش یک رکورد جالب است.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۷۲

بنیامین نتانیاهو که حسابی پایش در پرونده‌های فساد گیر است و هرلحظه باید از سمت خود استعفا بدهد، دیروز ادای نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل را درآورد و با یک قطعه آهنی آمد پشت تریبون اجلاس امنیتی مونیخ و مدعی شد آن آهن قراضه‌ای که در دستش هست، قطعه‌ای از پهپاد ایرانی است! همین شوی عجیب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باعث شد تا وزیر خارجه کشورمان اجلاس مونیخ را به یک «سیرک کارتونی» تشبیه کند؛ سیرکی که بازیگران خنده‌داری چون نتانیاهو و هربرت مک‌مستر داشت.

پس از کلی حرف و حدیث درباره گرانی سیگار، بالاخره تکلیف قیمت این کالای پرحاشیه مشخص شد و اما جالب‌تر از تعیین قیمت، وزارتخانه‌هایی هستند که قرار است از محل درآمد عوارض سیگار، بودجه نصیب‌شان شود. دیروز با نظر مجلس قرار شد معادل در آمد عوارض سیگار در اختیار وزارت ورزش به میزان 30 درصد، آموزش و پرورش به میزان 20 درصد، و بهداشت، به میزان 50 درصد قرار گیرد. بنابراین اگر سیگاری هستید، اصلا عذاب وجدان نداشته باشید که به سلامت جامعه ضربه می‌زنید، چراکه با هر نخ سیگاری که دود می‌کنید، عملا دارید به بودجه ورزش، بهداشت و آموزش کشور کمک می‌کنید. دیگر چه راهی از این بهتر؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها