انتقاد از کم‌توجهی به دریای مازندران

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور درباره صنعت گردشگری دریایی در مازندران گفت: به دریای استان توجهی نشده و ساحلی که امکانات گردشگری در آن وجود داشته باشد، وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۵۲

به گزارش مهر، علی اصغر مونسان با بیان اینکه گردشگری به اقتصاد سوم دنیا تبدیل شده است، گفت: از هر 11 شغل در جهان یک شغل به حوزه گردشگری مربوط بوده و سرعت اشتغال در این بخش 2.5 برابر بخشهای دیگر است و ارزان بودن سرمایه گذاری در بخش گردشگری ؛ ایجاد نشاط اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت از ویژگیهای این صنعت است.

وی با اظهار امیدواری از توجه همه بخشها به صنعت گردشگری ، خاطر نشان کرد: در حال حاضر این صنعت روند روبه رشدی را طی میکند و تمام تلاشم را در جهت ارتقای جایگاه گردشگری انجام میدهم.

مونسان با اشاره به جاذبههای خدادادی ایران گفت: مازندران در زمره استانهایی پر گردشگر کشور بوده و باید پراکنده مسافرها در آن ساماندهی شده و به صورت تورهای گردشگری وارد استان شوند تا ارزش افزوده بیشتری نصیب فعالان این بخش شود.

وی درباره صنعت گردشگری دریایی در مازندران نیز بیان داشت: به دریای مازندران توجهی نشده و ساحلی که امکانات گردشگری در آن وجود داشته باشد در این استان نیست.رئیس سازمان گردشگری کشور ضمن گلایه از چهره زشت بعضی ساحلهای مازندران که با گونی و چوب اقدام به ساخت سازه میکنند ، افزود: تعدد دستگاههای تصمیم گیر شاید از مشکلات این بخش باشد.مونسان با تاکید براینکه باید در مازندران و گیلان از ظرفیت دریا در گردشگری بهره گرفته شود؛ عنوان کرد: استاندار مازندران هر تصمیمی در بخش گردشگری بگیرد، تصمیم من است و نمیخواهم در این بخش مانعی از سوی ما وجود داشته باشد.

وی درباره مجتمع فرهنگی رامسر نیز گفت: درباره این ساختمان نیمه کاره ابتدا مردم تصمیم بگیرند که میخواهند باغ سی و سه هکتاری ثبت جهانی شود یا خیر.

مونسان با بیان اینکه در صورت ثبت جهانی باغ سی و سه هکتاری جهش گردشگری در رامسر اتفاق میافتد، اضافه کرد: مسیر هتل قدیم تا هتل ساحلی رامسر باید زنده سازی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها