یک عضو کنگره آمریکا با اشاره به اوضاع ناگوار حقوق بشر در بحرین هشدار داد سرکوب‌ها در این کشور رو به افزایش است.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۵۵

به گزارش تسنیم و به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، جیمز مک گاورن، نماینده کنگره آمریکا و رئیس کمیته حقوق بشر تام لانتوس در کنگره گفت: اوضاع حقوق بشر در بحرین رو به وخامت میرود و شدت سرکوب رو به افزایش است. وی در افتتاح جلسه کمیته تام لانتوس افزود: میزبانی بحرین از ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا این برداشت را به دست میدهد که دولت آمریکا قادر است بر دولت بحرین فشار بیاورد. در این جلسه، تعدادی از فعالان و حقوقدانان در هفتمین سالگرد انقلاب مردم بحرین سخن گفتند. بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند. این درخواستها تا کنون با سرکوبگری رژیم بحرین و با همدستی برخی کشورهای عربی ازجمله عربستان و امارات روبهرو شده است. در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده یا به زندان افتاده و شکنجه شدهاند.

روزهای گذشته تعدادی از فعالان مدنی و بحرینیهای مقیم انگلیس در هفتمین سالگرد انقلاب بحرین برای تشریح موارد نقض حقوق بشر از یکسری خودرو استفاده کردند که روی آنها بنرهای بزرگی نصب شده بود. این بنرها حاوی تصاویر و مطالبی در تشریح میزان سرکوبگری رژیم بحرین علیه مردم و فعالان و مخالفان سیاسی بود. در این بنرها همچنین نوشته شده بود: در بحرین بیش از 4000 زندانی سیاسی وجود دارد که شمار آنها رو به افزایش است. ملت بحرین را یاری کنید. چرا ملت بحرین به خاطر درخواست برای دستیابی به دموکراسی، عدالت و آزادی به قتل میرسند و زندانی میشوند؟ این بنرها همچنین حاوی شعارهایی در محکومیت استبداد و سرکوبکری رژیم بحرین بود که مورد حمایت انگلیس بود.

شیخ مرتضی السندی، رهبر جریان الوفای این کشور در میزگرد بررسی انقلاب 14 فوریه در ایران گفت: از آغاز انقلاب مردمی بحرین تاکنون تحولات زیادی رخ داده است. یکی از آنها بنبست راهحل سیاسی در این کشور است، زیرا رهبران تمام جریانهای سیاسی در زندان بهسر میبرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها