رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران از دستگیری دو برادر که همراه پسر دایی خود و با خودروهای مدل بالا طلاهای زنان سالخورده را سرقت می‌کردند، خبر داد. متهمان به بهانه کمک به افراد نیازمند، قربانیان را فریب می‌دادند.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۴۶

به گزارش جامجم، سرهنگ کارآگاه رضا امیدی در تشریح این پرونده گفت: در ادامه سلسله اقدامات پلیس آگاهی در کنترل نامحسوس مجرمان سابقهدار و حرفهای، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی دریافتند دو برادر به نامهای محمد. ن 36 ساله و حسن. ن 35 ساله که پیش از این بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شدهاند، در حال حاضر در خانهای مجردی در خیابان ابوذر سکونت دارند. بررسی سوابق آن دو نشان داد محمد از سال 79 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با موادمخدر، سرقت بویژه سرقت طلاجات، درگیری با مأموران، جعل و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده است. بررسی سوابق حسن نیز نشان داد او نیز همانند برادرش از سال 80 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت، جعل عنوان، مواد مخدر بویژه سرقت طلاجات از پیرزنها دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر از سوی چهار شعبه اجرای احکام در شهرستانهای قم و اصفهان تحت تعقیب قرار دارد و محکوم به بیش از 12 سال حبس قطعی است.

همزمان با شناسایی محمد و حسن به عنوان مجرمان سابقهدار و حرفهای در زمینه سرقت طلاجات از پیرزنها، پروندههایی مشابه با همین موضوع به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی ادامه داد: براساس اظهارات مشابه شکات، سه مرد جوان با استفاده از انواع خودروهای صفر و در پوشش کمک رسانی به افراد نیازمند محل سکونت شکات، به آنها مراجعه کردهاند و پس از جلب اعتماد و به بهانه خرید طلاهای مشابه شکات و یادداشت شماره عیار طلاها، برای لحظهای طلای مورد نظر را از زنان امانت میگرفتند سپس آن را در داخل کیسههای حاوی پوشاک و پول قرار میدادند و به طعمهها تحویل داده و بلافاصله محل را ترک میکردند. این در حالی بودکه انتهای کیسهها سوراخ بود و این افراد طلاها را از کیسه خارج میکردند و بستههای پول و چک پول نیز جعلی بوده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با اشاره به عملیات دستگیری متهمان خاطرنشان کرد: با شناسایی تصاویر دو برادر از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان، کارآگاهان با شناسایی دقیق مخفیگاه متهمان در خیابان ابوذر و هماهنگی با بازپرس پرونده، دو برادر همراه متهم سوم به نام وحید 28 ساله که پسردایی محمد و حسن بود، دستگیر شدند. با انتقال هر سه متهم به پایگاه ششم پلیس آگاهی، وحید نیز همانند دو متهم دیگر از سوی شکات پرونده شناسایی شد. همچنین در بازرسی از مخفیگاه دزدان خودروهای پرشیای سفید، رانای مشکی و مزدا 3 سفید رنگ نیز کشف و توقیف شد که متهمان در همان اعترافات اولیه با اعتراف صریح به دهها فقره سرقت طلاجات از زنان، به استفاده از انواع خودروهای سواری صفر از قبیل رانا، پژو 405، پرشیا، مزدا 3، سوناتا و پژو 206 اعتراف کردند.

سرهنگ امیدی در پایان گفت: تاکنون علاوه بر شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان در شهر تهران، تعدادی از شاکیان و مالباختگان در دیگر شهرستانهای کشور از جمله مشهد، اصفهان، مشهد و قم مورد شناسایی قرار گرفتهاند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها