کد خبر: ۱۱۲۲۱۷۹

اطلاعات جعبههای سیاه سانچی و کریستال در اختیار سازمان بنادر قرار گرفت و تا چندماه آینده علت بروز این حادثه مشخص خواهد شد.

هادی حقشناس، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بیست و پنجمین همایش ارگانهای دریایی کشور درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده سانچی گفت: براساس کنوانسیون سولاس، ذینفعان حادثه در کمیته بررسی جعبه سیاه حضور دارند که شامل نماینده کشوری که کشتی تحت پرچم آنجاست، نماینده کشوری که کشتی در آنجا غرق شده و نماینده کشوری که دریانوردان تابعیت آنجا را دارند، است.

وی افزود: کشور پاناما به عنوان کشور صاحب پرچم سانچی، کشور هنگکنگ به عنوان کشور صاحب پرچم کریستال، کشور چین به عنوان کشوری که حادثه در آنجا رخ داده است و کشور ایران هم به عنوان کشوری که دریانوردان تابعیت آنجا را داشتهاند، در کمیته بررسی حادثه حضور دارند، ضمن آنکه بنگلادش هم که دو تن از دریانوردان آن کشور در سانچی جان باختند، نمایندگی خود را به ایران واگذار کرد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هماکنون هر دو جعبه سیاه کریستال و سانچی در اختیار سازمان بنادر است، گفت: هیچ اطلاعاتی از جعبه سیاه پاک نشده و تا چند ماه آینده علت بروز سانحه مشخص میشود./ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها