حدود سه دهه پیش هر زمانی که صحبت از تیم ملی آرژانتین می‌شد، نگاه‌ها و توجه‌ها مستقیم به سمت دیگو مارادونا می‌رفت که در آن روزها در اوج دوران حرفه‌ای خود قرار داشت.
کد خبر: ۱۱۲۱۳۱۹

اما بعد از آنکه این اسطوره آرژانتینی با جنجال‌های فراوان از مستطیل سبز کنار رفت، حاشیه‌های ریز و درشت و انتقادهای مکرر از بازیکنان و مربیان به بخش مهمی از زندگی این اعجوبه آرژانتینی تبدیل شد. به واسطه همین رفتارها و حواشی حضور او در نیمکت مربیگری تیم‌های مختلف از جمله خود تیم ملی آرژانتین مدت زمان زیادی طول نمی‌کشید. تیم ملی آرژانتین در دوره مقدماتی جام‌جهانی روسیه در آخرین بازی توانست جواز حضور در این مسابقات را به دست آورد. حضور مربی همچون سامپائولی در راس هدایت آلبی سلسته موجب شده مارادونا هر از چند گاهی انتقاداتی نسبت به تیم ملی کشورش داشته باشد.

چندی پیش او به انتقاد از تیم ملی کشورش تحت هدایت خورخه سامپائولی پرداخت و حتی خودش را لایق هدایت این تیم دانست. حالا او در تازه‌ترین نقد از وضعیت آلبی‌سلسته مدعی شده این تیم اعتبارش را در دنیای فوتبال از دست داده است. مارادونا در گفت‌و‌گو با نشریه «دیاریو پاپیولار» گفت: به جز مسی، تیم ملی آرژانتین آن اعتبار و احترامی که زمانی در دنیا داشت را از دست داده است. چیزی که مرا آزار می‌دهد این است که مردم دیگر بندرت آن احترام و ارزش گذشته را برای آرژانتین قائل هستند و دیگر کسی از ما نمی‌ترسد. در آخرین بازی‌مان (دوستانه) برابر نیجریه داشتیم هشت گل می‌خوردیم (آرژانتین آن بازی را که 2 بر صفر پیش بود، 4 بر 2 باخت)

مارادونا در ادامه از تصمیمات سامپائولی به خصوص در فاز هجومی برای دعوت مائورو ایکاردی در اردوهای اخیر آلبی‌سلسته ایراد گرفت و آن را یکی از بزرگترین اشتباهات دوران مربیگری او دانست. او تأکید کرد: تکیه کردن به بازیکنی مانند مائورو ایکاردی برای جام جهانی شرم‌آور است، چون ما بازیکنی مانند گونسالو ایگواین را داریم که ده برابر از او بهتر است. کاملا مشخص است که این پسر هیچ چیزی نمی‌داند و تنها چیزی که می‌داند این است که در مهمانی‌های خانه دوستانش چه چیزی قرار است میل کند. ما داریم با خودمان کلنجار می‌رویم که یک مهاجم نوک آماده پیدا کنیم در حالی که بازیکنی مانند کارلوس توس توانایی باورنکردنی دارد.

به نظر می‌رسد بخشی از خصومت مارادونا با سامپائولی به دوران مربیگری هموطنش در تیم فوتبال سویا برمی‌گردد. مارادونا در این باره گفت: من و سامپائولی در سویا با هم یک پروژه داشتیم. او با من تماس گرفت و خیلی مصمم بود که مرا به آنجا بکشاند، به همین دلیل زمانی که به دبی آمده بود (محل اقامت و کار فعلی مارادونا) به او گفتم که به من زنگ بزند. او بعدا گفت که سویا قصد داشته از من تجلیل کند اما چرا؟ گفتم مرا دست نینداز. من آنجا فقط سه بازی انجام دادم. دلیلی برای انجام آن کار وجود نداشت. در واقع چیزی که رخ داد این بود که او همه قرارهایش را با فدراسیون فوتبال آرژانتین برای هدایت تیم ملی گذاشته بود و او از من می‌‌خواست به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها