با اعتراض شاغلان در مسابقات خروس جنگی

خروس‌ بازی آنلاین در فیلیپین ممنوع شد

رئیس‌جمهور فیلیپین دستور داد به منظور مقابله با فساد در این کشور ده‌ها دستگاه خودروی لوکس و اسپورت به ارزش بیش از 2/1 میلیون دلار که به صورت قاچاق وارد این کشور شده بودند، در مقابل دیدگاه وی با بولدوزر تخریب شوند.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۱۶

به گزارش ایرنا، 30 دستگاه خودروی معدوم شده از نوع جاگوار، بنز، لکسوس، استینگری و دهها دستگاه خودروی مدل بالای دیگر ساخت شرکتهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی به ارزش 6/61 میلیون پزو (واحد پول فیلیپین) بودند که به دلیل ورود غیرقانونی به این کشور در مراسم ویژهای با حضور رئیسجمهور و مسئولان عالیرتبه فیلیپینی به طور همزمان در مانیل و دو شهر دیگر فیلیپین معدوم شدند. برخی از رسانههای آسیایی ارزش این خودروها را بیش از این میزان اعلام کردهاند.

رودریگو دوترته که به مردم خود وعده داده است با قاچاق مواد مخدر، کالا و فساد در فیلیپین مبارزه خواهد کرد این اقدام را در چارچوب عمل به شعارهای انتخاباتی خود در زمان رقابتهای انتخابات ریاست جمهوریاش دانست.

وی تاکید کرد که برنامه وی برای مقابله با فساد در بخشهای مختلف این کشور در شش سال دوره ریاست جمهوریاش بدون وقفه تداوم خواهد داشت.دوترته در سخنانی در مراسم ویژه انهدام خودروهای قاچاق به کارکنان گمرک این کشور دستور داد: «این خودروهای لوکس را به قراضهای تبدیل کنید، من هزینه آنها را پرداخت خواهم کرد.»

این دستور دوترته، اقدامی غیرمعمول در فیلیپین به شمار میرود، زیرا تا پیش از دوره وی، کالاهای قاچاق که توسط ماموران دولت کشف و ضبط میشد در حراج فروخته و درآمد آن به حساب دولت واریز میشد.

میزان قاچاق کالا در فیلیپین با جمعیت بیش از صد میلیون نفر در ادوار مختلف بالا بوده، بنابراین یکی از درآمدهای اصلی گمرک این کشور از فروش کالاهای قاچاق است.

بر اساس بررسیهای انجامشده، ادارههای گمرک فعال در فیلیپین در رأس سازمانهای اداری با بیشترین میزان فساد مالی قرار دارند.

لسیدرو لاپنا، رئیس سازمان گمرک فیلیپین که از افراد منصوب شده توسط دوترته است، گفت از آگوست سال گذشته میلادی پیش تاکنون که این سمت را عهدهدار شده، وضعیت و پرونده کاری بیش از 691 نفر از 7000 نفر کارکنان این سازمان دوباره بررسی شده که حاصل آن اخراج دو نفر و تعلیق 16 نفر دیگر به علت فعالیتهای غیرقانونی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها