رسانه‌های ترکیه اعلام کردند سه سرباز دیگر ارتش ترکیه در جریان عملیات عفرین و حمله موشکی به ادلب کشته و پنج سرباز دیگر مجروح شدند. به گزارش ایرنا به نقل از وبسایت خبری روزنامه‌های سوزجو، حریت و ینی شفق، در پی حملات موشکی نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) به نقطه دیده بانی نیروهای ترکیه در ادلب، یک سرباز ارتش کشته و پنج سرباز دیگر بشدت مجروح شدند.گفته می‌شود یک کارشناس غیرنظامی نیز در این حادثه جان باخته است.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۹۶

بنابر اعلام این رسانهها، همچنین در پی درگیری ارتش ترکیه با عناصر پ.ک.ک و پ.ی.د در جریان عملیات عفرین، یک سرباز دیگر ترکیه کشته شده است. رسانههای ترکیه در خبر دیگری اعلام کردند در پی حمله موشکی به مقر ارتش ترکیه در تپه کوری در منطقه عفرین نیز یک سرباز این کشور جان خود را از دست داده است.

عملیات نظامی ترکیه که در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از ماه گذشته میلادی آغاز شده بود هماکنون نوزدهمین روز خود را سپری میکند. طی این عملیات تاکنون بیش از 15 سرباز ترکیه کشته و تعدادی نیز مجروح شدهاند. دولت آنکارا هدف از این عملیات را نابودی نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگانهای مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین عنوان کرده است. روزگذشته سازمان ملل خواستار توقف فوری درگیریها در سوریه شد تا زمینه برای ارسال کمکها و خارج کردن بیماران و زخمیها برای مداوا فراهم شود. در بیانیه این سازمان آمده است، تیم انسانی سازمان ملل در سوریه نسبت به پیامدهای احتمالی ناشی از بحران انسانی روز افزون در مناطق مختلف سوریه هشدار میدهد. هم اکنون درگیریها در جبهه شمال و شمال غرب سوریه شدت گرفته است.

منابع خبری سوری میگویند در جریان حملات ارتش ترکیه به شهر عفرین تا کنون بیش از 500 غیرنظامی کشته و زخمی شدهاند. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد در پی حملات ترکیه به عفرین 142 نفر از کردها کشته و 345 نفر نیز زخمی شدهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها