«اکنون در دنیا با بیت‌کوین مراودات جهانی انجام می‌شود و از سال جاری نیز دولت‌های مختلف شروع به ساخت رمز پول‌های اختصاصی ملی و همچنین ترکیبی کرده‌اند. ما هم باید این موضوع را بررسی کنیم تا مشخص شود چه اقدامی را باید در زمینه این ارزها داشته باشیم و اکنون نیز در حال مذاکره با بانک مرکزی در این رابطه هستیم.»
کد خبر: ۱۱۱۸۹۷۲

اینها بخشی از سخنان نصرا... جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که از تکنولوژی بلاک‌چین به‌عنوان یک بستر برای پول‌های مجازی و رمزنگاری‌شده خبر می‌دهد.

او همچنین گفته اگر در اقتصاد ایران از رمزپول‌ها که در بستر بلاک‌چین اجرا می‌شود غفلت شود، به‌طور حتم خسارات و لطماتی را به دنبال خواهد داشت. این‌درحالی است که بسیاری از فعالان حوزه معتقد هستند ارزش پول‌های رمزگذاری شده در عدم وابستگی آنها به دولت‌هاست و نباید این مساله را نادیده گرفت.

قطع سری دوم گوشی‌های مشمول رجیستری

طبق اعلام قبلی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، از دیروز 14بهمن قطع سری دوم گوشی‌های مشمول طرح رجیستری آغاز شده است. همچنین قرار است تا 15 اسفند همه گوشی‌های وارد شده به کشور مشمول اجرای طرح رجیستری شوند. مهدی محبی، در این خصوص گفته است: «در ادامه اجرای طرح رجیستری، از چهاردهم دی گوشی‌های سه برند موتورولا، گوگل پیکسل و بلک‌بری در فاز دوم مشمول اجرای این طرح شدند که براساس مهلت زمانی داده‌ شده، از تاریخ اعلام شده گوشی‌هایی که از این برندها به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده و ثبت رجیستری نشده‌، از دسترس خارج می‌شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها