باید بازیکنی مثل زلاتان ابراهیموویچ بود که مشخص کردن تیم آینده‌اش آن هم در سن 36 سالگی، یکی از اخبار مهم روزنامه‌ها و رسانه‌های ورزشی جهان باشد. او در سال‌های اوجش در تیم‌های مطرح اروپا بارها تلویحا به این موضوع اشاره کرده بود که دوست دارد سال‌های آخر حضورش در مستطیل سبز را در لیگ فوتبال آمریکا بگذراند.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۲۹

حالا روزنامه فرانسوی اکیپ در تازهترین گزارش خود اعلام کرد که ستاره سوئدی در تابستان راهی MLS میشود. بنا بر گزارش این روزنامه، ایبرا سه هفته پیش قراردادی با باشگاه ال ای گلکسی امضا کرد. این در حالی است که از قرارداد او با شیاطین سرخ هنوز شش ماه زمان باقی مانده و اوایل هفته گذشته نیز ژوزه مورینیو گفت که اگر زلاتان بخواهد آیندهاش را در کشور دیگری دنبال کند، به هیچ وجه مانع او نمیشود.

بدین ترتیب زلاتان بعد از 19 سال حضور در سطح اول باشگاههای اروپا، در تابستان سال آینده این قاره را ترک میکند تا همچون تعدادی از ستارههای سالهای نه چندان دور دنیای فوتبال همچون بکام و دروگبا، تجربه حضور در لیگ آمریکا را هم داشته باشد. در نزدیک به دو دهه بازی در فوتبال اروپا، در هشت باشگاه مختلف حضور پیدا کرد. اولین حضور حرفهای او در فوتبال اروپا به سال 1999 و حضور در تیم مالمو سوئد باز میگردد. او در دو سال حضور در این باشگاه، 40 بازی انجام داد و 16 گل به ثمر رساند. در واقع مالمو را میتواند تنها باشگاهی دانست که زلاتان در آن موفقیتی کسب نکرد. او در سال 2001 مورد توجه سران باشگاه آژاکس قرار گرفت و با قراردادی به ارزش 8.7 میلیون یورو به این تیم بازیکن ساز هلندی پیوست. در اولین سال حضورش، آژاکس به قهرمانی در لیگ هلند رسید. اما مهمترین افتخارش در این تیم سال 2002 رقم خورد و آن زمانی بود که در فینال لیگ قهرمانان با زدن دو گل مقابل لیون، به بازیکنی سرشناس تبدیل شد. او تا سال 2004 در بین هلندیها بود و در 74 بازی 35 گل به ثمر رساند.

قراردادی با مبلغ 16 میلیون یورو و پیوستن به یوونتوس در سال 2004، مرحله بعدی زندگی این ستاره سوئدی بود. او اگرچه توانست از مصدومیت دیوید ترزهگه در خط حمله یووه استفاده کند و در اولین فصل حضور 16 گل به ثمر برساند، اما بتدریج حضورش در جمع بازیکنان ثابت بانوی پیر کمرنگتر شد و غیبت در بازیهای مهم ایتالیا و لیگ قهرمانان زمینهساز دلخوری طرفداران این تیم از زلاتان را رقم زد. رسوایی کالچوپولی در سال 2006 و سقوط یووه به سری B موجب شد زلاتان برای ترک این تیم لحظهای درنگ نکند. مقصد بعدی او باز هم میان باشگاههای ایتالیایی بود و او این بار با 24 میلیون یورو به اینتر پیوست. اولین سال حضورش در جمع نراتزوریها درخشان بود و او با به ثمر رساندن 15 گل یکی از عوامل اصلی این تیم در فتح اسکودتو بود. او در 88 بازی که برای اینتر انجام داد، 57 گل به ثمر رساند که در فصل آخر حضور خود با زدن 25 گل، آقای گل سری A شد و اینتر دوباره جام را بالای سر برد.

وقتی سال 2009 اینتر را ترک و به بارسلون رفت، این تصور به وجود آمد که زلاتان باز هم افتخارات جدید را در لباس آبیاناریپوشان ادامه میدهد. اما خیلی زود با پپ گواردیولا به اختلاف خورد و در دو سال حضور در نیوکمپ تنها 16 گل به ثمر رساند. سر خورده از حضور در کشور ماتادورها، او دوباره به ایتالیا بازگشت و این بار پیراهن قرمز و مشکی میلان را بر تن کرد. از شانس بد، میلان از روزهای اوج خود فاصله گرفته بود و زلاتان در جمع روسونریها فقط توانست افتخارات فردی کسب کند که بهترین گلزن سری A در سال 2012 با 28 گل از جمله این عناوین بود.

در روزهایی که برلوسکونی مجبور بود به دلیل بدهیهای فراوان ستارههای تیمش را به فروش بگذارد، زلاتان در سال 2012 به پاریسن ژرمن پیوست و در اولین فصل حضور خود در جمع پاریسیها زمینه ساز سومین قهرمانی آنها در تاریخ لیگ یک فرانسه شد. چهار سال حضور زلاتان در پاریسن ژرمن را بیشک میتوان درخشانترین دوران فوتبالی او دانست زیرا تیم فرانسوی با گلزنیها او به چهار قهرمانی متوالی در لیگ یک این کشور رسید. در روزهایی که زلاتان میگفت مردم پاریس باید مجسمهای از او ساخته و در کنار برج ایفل به عنوان نماد این شهر قرار دهند، این تیم را ترک کرد و به منچستر رفت تا افتخاراتش را در تئاتر رویاها ادامه دهد. 17 گل در اولین فصل حضور میتوانست آمار خوبی برای یک مهاجم 35 ساله باشد، اما مصدومیتی ناخواسته که تا همین امروز گریبانگیر اوست، موجب شد ستاره سوئدی به فکر حضور در لیگ آمریکا بیفتد.

لحظات جنجالی

بعد از بازی دوستانه تیمهای ملی سوئد و هلند در سال 2004، رافائل فن در فارت هم تیمی زلاتان اعلام کرد که در آن بازی بازیکن سوئدی به عمد قصد آسیب زدن به او را داشته است. در مقابل زلاتان تهدید کرد که اگر فرصت داشته باشد، هر دو پای فن درفارت را میشکند. او در روزهای آخر حضور در آژاکس نیز با یکی از همتیمیهایش به اسم میدو درگیر شد و کار به مشتزنی و پرتاب قیچی در رختکن رسید.

در دوران حضور در بارسا نیز پس از اختلاف پیدا کردن با گواردیولا، در یکی از جلسات تمرین به سمت او جعبه کمکهای اولین را پرتاب کرد. بعدها یکی از مدیران بارسا افشا کرد که زلاتان گفته بود اگر پپ با رفتن او به میلان موافقت نکند، در ملا عام این مربی را کتک میزند. دعوا با بازیکن میلان در زمان تمرین، ضربه با لگد به شکم مدافع تیم باری، سیلی زدن به صورت بازیکن ناپولی و دعوا با آنتونیو کاسانو از جمله حواشی زلاتان در سالهای حضورش در سری A بود.لحظات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها