پنج عضو باند سرقت مسلحانه که با تهدید تبعه خارجی، هفت میلیارد تومان از او سرقت کرده بودند، پس از فرار به ترکیه و بازگشت به ایران دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۰۸

به گزارش جامجم، 6 مرداد سال گذشته، راننده یک تاکسی بین شهری که از تایباد عازم مشهد بود با یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 نقرهای در جاده مواجه شد که سرنشینان آن، خودروی تاکسی را با تهدید سلاح متوقف کردند. دزدان مسلح برای جلوگیری از فرار راننده، لاستیک تاکسی را با شلیک گلوله پنچر کردند. سه سرنشین پژو 405 با تهدید سلاح و زور از سرنشین تاکسی که یک تاجر افغان بود مقادیر زیادی ریال سعودی، درهم امارات و دینار کویت به ارزش تقریبی
هفت میلیارد تومان،همراه گذرنامه به سرقت برده و متواری شدند. دزدان هنگام فرار دوباره به سمت خودرو شلیک کردند.

با گزارش این سرقت مسلحانه به مرکز فوریتهای پلیسی 110 و اهمیت موضوع، طرح مهار بلافاصله به اجرا گذاشته شد و مشخصات ظاهری سارقان و خودروی آنها به تمام تیمهای گشتی پلیس استان خراسان رضوی و استانهای همجوار اعلام شد. سارقان در صحنه سرقت هیچ سرنخی از خود بر جای نگذاشته بودند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت مسلحانه ادامه یافت.

کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در چند مرحله به شهرستان تایباد و گمرگ مرز «دوغارون» اعزام شدند و به تحقیقات علمی، فنی و پلیسی خود ادامه دادند.آنها در ادامه تحقیقات به سرنخهایی رسیدند که به شناسایی دونفر از عاملان اصلی این باند سرقت مسلحانه منجر شد.

ردزنیهای اطلاعاتی کارآگاهان حاکی از آن بود که این دو متهم به ترکیه گریختهاند. بررسیهای بعدی پلیس مشخص کرد عاملان سرقت قبل از سفر با مراجعه به یک صرافی، بخشی از وجوه سرقتی را به ریال تبدیل و یک دستگاه تریلر و خودروی سواری گرانقیمت نیز خریداری کردهاند.

پس از گذشت 19 ماه از وقوع این سرقت، کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان و ماموران انتظامی تربتجام و پلیس «فریمان» همچنان به ردزنیهای گسترده اطلاعاتی خود در این رابطه ادامه دادند و به اطلاعاتی دست یافتند که خبر از بازگشت متهمان به ایران و اختفای آنها در مشهد میداد. پس از گمانهزنیهای زیاد درخصوص محل تردد این دو سارق و کنترل و مراقبتهای پوششی، محل اختفای این افراد شناسایی و پلیس در اقدامی غافلگیرانه، آنها را دستگیر کرد.دو متهم در برابر شواهد و مستندات موجود به سرقت مسلحانه با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کردند.

سردار قادر کریمی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی دراینباره گفت: ماموران انتظامی شهرستان تربت جام در عملیاتی مشترک با فرماندهی انتظامی شهرستان فریمان و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی وارد عمل شده و در آخرین مرحله از این عملیات، پس از چند ساعت کنترل و مراقبتهای نامحسوس، سه عضو دیگر این باند دستگیر و در بازرسیها دو دستگاه خودروی سواری پژو 405 و 206 نیز کشف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها