عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل درخصوص روابط سرد ایران و عربستان توضیح داد: سعودی‌ها در موضوع منطقه تمامیت‌خواه هستند و حاضر نیستند سهم دیگران را در منطقه تحمل کنند.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۶۵

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در برنامه ذرهبین رادیو تهران افزود: اینکه میگویند روابط ایرانی عربی دچار آسیب شده را قبول ندارم. روابط ما با جهان عرب کاملا صمیمانه است. اگر میگوییم مشکلات، باید بگوییم مشکلات عربستان سعودی با ایران. عربستان سعودی یک نظام سنتی است که سالهاست یک خاندان حاکم آن بودند که سعی کردند به جای اینکه مشروعیت خود را از مردم بگیرند از آمریکا بگیرند. وی با تاکید بر اینکه سعودیها درک صحیحی از تحولات ندارند، بیان کرد: برخورد سعودیها با عراق جدید چگونه است؟ یک برخورد مبتنی بر حمایت گروههای تروریستی برای ناامن کردن عراق بود. سعودیها تا این لحظه نتوانستند واقعیتی به نام عراق را درک کنند. سیاست آنها همیشه تابع سیاستهای آمریکا بوده و برای آمریکا هم نفت آنها مهم بوده ست.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این گفتوگو با بیان اینکه در برجام منافعی برای اروپاییها تعریف شده، گفت که اروپاییها سعی میکنند با روش نرم اروپایی خود در یک سطحی برجام را حفظ کنند. دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام توضیح داد: من معتقدم عهدشکنی در خصوص برجام از زمان اوباما آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها