رایزنی‌های دوجانبه و سه‌جانبه جابری انصاری در سوچی

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی به سوچی روسیه رفته است به طور دوجانبه و سه‌جانبه با هیأت‌های شرکت کننده در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه رایزنی کرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۶۲

به گزارش فارس، حسین جابریانصاری در این گفتوگوها که امروز هم ادامه دارد با هیأتهای روسیه و ترکیه ـ دو کشور ضامن روند آستانهـ و همچنین شخصیتهای سوری شرکتکننده در این نشست، مذاکره میکند. کنگره گفتوگوی ملی سوریه قرار است امروز در سوچی برگزار شود.

استفان دیمیستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز برای شرکت در این نشست به سوچی رفته است. عراق نیز به عنوان ناظر در کنگره گفتوگوی ملی سوریه در شهر سوچی روسیه شرکت میکند.

معارضان سوریه اعلام کردهاند در کنگره گفتوگوی ملی سوریه شرکت نمیکنند اما الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه عنوان کرد که مسکو هنوز هم امیدوار است که معارضان سوری تصمیم خود را برای عدم حضور در کنگره گفتوگوی ملی سوریه در سوچی تغییر دهند.

بهرغم اینکه ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که کردها نیز در کنگره گفتوگوی ملی سوریه، شرکت میکنند، ولی آنها اعلام کردند که در این نشست حضور نخواهند یافت.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: «کنگره گفتوگوی ملی سوریه در سوچی برگزار خواهد شد چه معارضان در این گفتوگوها شرکت کنند چه در این مذاکرات حاضر نشوند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها