تشکیل کارگروه ویژه مناطق محروم در کمیته امداد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد امام خمینی‌(ره) از تشکیل کارگروه تخصصی ویژه مناطق محروم و مرزی برای نخستین بار در کمیته امداد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۵۲۲

به گزارش جامجم، آذر اسماعیلی با تأکید بر این که مددجویان مناطق محروم و مرزی در اولویت خدمترسانی این نهاد قرار دارند، افزود: به دلیل ضرورت هماندیشی با حوزههای تخصصی و مدیریت اعتبارات ویژه مناطق محروم، کارگروه تخصصی برای این مناطق تشکیل شد. وی یکی از اهداف کارگروه تخصصی مناطق محروم را اجرای بهینه الزامات بودجه 96 در این مناطق دانست و ادامه داد: براساس تصمیم این کارگروه تسهیم بودجه بر اساس حجم جمعیتی مددجویان ساکن در مناطق محروم هر استان تخصیص داده میشود.

اسماعیلی رصد و پیگیری فعالیتهای انجامشده در زمینه اشتغال، مسکن، خدمات حمایتی و فرهنگی را یکی دیگر از اهداف تشکیل این کارگروه دانست و ادامه داد: همچنین موانع و مشکلات موجود در خدمترسانی به مددجویان ساکن در مناطق محروم شناسایی و برای برطرف کردن آنها در کارگروه مطرح میشود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد یکی از تصمیمات کارگروه تخصصی ویژه مناطق محروم را ایجاد بانک اطلاعات از مشخصات و نیازهای مددجویان ساکن در این مناطق اعلام کرد و ادامه داد: از این پس بر اساس نیازسنجی انجام شده به مددجویان خدمترسانی میشود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد درباره پیگیری اعتبار ویژه مسکن مددجویان مناطق محروم توسط این کارگروه عنوان کرد: امسال 9 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار به تعمیر، بهسازی و ساخت مسکن مددجویان مناطق محروم اختصاص یافته که تاکنون 60 درصد آن محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس تصمیم کارگروه تخصصی ویژه مناطق محروم، شناسایی افراد مستعد اشتغال در این مناطق در دستور کار سال آینده کمیته امداد قرار گرفته است، گفت: از 21 میلیارد تومان اعتبار ویژه تسهیلات اشتغالزایی مددجویان مناطق محروم در امسال تاکنون 61درصد تحقق یافته است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه یکمیلیون و 117 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد در مناطق محروم و مرزی کشور سکونت دارند که 68 درصد آنها دارای سرپرست زن هستند، افزود: برای نخستین بار در امسال، کمیته امداد اعتباری ویژه به مبلغ 132 میلیارد تومان در سرفصلهای حمایتی و توانمندسازی به این مناطق اختصاص داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها