یک پژوهشگر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: به منظور رعایت مسائل زیست محیطی برای مد‌یریت ملخ‌ها چاره‌ای اند‌یشید‌ه شود‌.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۲۹

به گزارش ایسنا میررضا جمشیدی اظهار کرد: یکی از عوامل تخریب کننده طبیعی مرتع، آفات هستند که در این بین ملخها از مهمترین آنها محسوب میشوند. ملخها با تغذیه و چرای مرتع، بعد از دامها مهمترین تغذیه کننده علوفه مراتع هستند.

جمشیدی با بیان اینکه میزان خسارت اندازهگیری شده برای ملخهای مرتعی 43 میلیگرم علوفه در هر روز برای هر ملخ اعلام شده است، افزود: گونههای مختلفی از ملخهای ایتالیایی(بومی) و مهاجر شامل ملخهای مراکشی، آسیایی، صحرایی و... در عرصههای منابع طبیعی و کشاورزی استان لرستان دیده میشوند.

این محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابعطبیعی لرستان ادامه داد: اگرچه گونههای مختلف ملخهای مذکور در تمامی شهرستانهای استان دیده میشوند اما در مراتع، منابع طبیعی و عرصههای کشاورزی برخی مناطق مانند شمال شرق منطقه ریمله و مسیر جاده گریت به آبشار بیشه که پوشش گیاهی غالب آنها گونههای مختلف گون و درختچهای بوده تراکم جمعیت این حشره هم بالاست.

وی با اشاره به کنترل شیمیایی این آفت اضافه کرد: از تبعات منفی کنترل شیمیایی میتوان به احتمال مسمومیت برخی جانوران وحشی مانند پرندگان و حتی دامهای کشاورزان مانند گوسفند، بز و زنبورعسل و ورود سموم به محیط زیست اشاره کرد.

جمشیدی بیان کرد: به منظور رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ سلامت محصولات، لازم است چارهای برای مدیریت ملخهای خسارتزا اندیشیده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها