جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش سرقت در 21 استان کشور گفت: بیش از 70 درصد جرایم رخ‌داده در کشور توسط پلیس کشف می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۳۸

سردار اسکندر مومنی در نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی سراسر کشور، عنوان کرد: امروز با اقدامات پلیس آگاهی بیش از 70 درصد جرایم و سرقتها کشف میشود که این یک دستاورد خوب برای پلیس است، اما در بخش رسیدن به اموال سرقتی به مردم، مشکلاتی وجود دارد.

مومنی با بیان این که کشف جرایم و رساندن اموال به مردم دو وظیفه اساسی پلیس آگاهی است، افزود: در همین زمینه سامانه اموال مکشوفه پلیس آگاهی امروز ـ سهشنبه ـ رونمایی میشود. از
دو سه سال پیش در فکر طراحی سامانهای بودیم تا بتوان به کمک آن اموال سرقتی را شناسایی کرد تا دیگر نیاز نباشد مردم برای شناسایی اموال خود به شهرهای مختلف و انبارهای پلیس آگاهی مراجعه کنند.

مومنی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که 74 درصد جرایم فضای مجازی کشف و ضبط میشود، افزود: در حوزه قتل نیز 96 درصد پروندهها به کشف منجر میشود. وی با بیان این که هر چه کشف جرم بالاتر رود وقوع آنها کاهش مییابد، عنوان کرد: قرارگاه مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به این دلیل راهاندازی شد که جرایم سریعتر کشف شود و وقوع آن نیز کاهش یابد.

مومنی در خاتمه با اشاره به وضعیت سرقت در تقسیمبندی 33 استانی نیروی انتظامی، گفت: در نیروی انتظامی 12استان دارای افزایش وقوع سرقت بوده و در 21 استان نیز با کاهش سرقت
روبهرو بودهایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها