رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر این که برجام یک سند بین‌المللی با هدف برقراری آرامش، ثبات و امنیت است، گفت: بانک‌ها در مورد رابطه با ایران محتاط هستند و کارشکنی‌های آمریکا نیز ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۴۳

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، ولی الله سیف در دیدار میکائیل کلوربرشتولد، سفیر آلمان با اشاره به حمایت این کشور از برجام گفت: روابط سیاسی دو کشور در سطحی مطلوب قرار دارد هرچند روابط اقتصادی همگام با آن پیش نرفته است؛ بانکها در مورد رابطه با ایران با احتیاط عمل میکنند و کارشکنیهای آمریکا نیز ادامه دارد. وی تاکید کرد: ما باید شرایط را به گونهای شفاف و ریسکها را تحلیل کنیم که به تقویت روابط کمک کند؛ برجام یک سند بینالمللی با هدف برقراری آرامش، ثبات و امنیت است. اروپا این هدف را بخوبی درک کرد اما آمریکا همچنان مانعتراشی میکند.

رئیس شورای پول و اعتبار با تاکید بر این که روابط بانکی پیشنیاز روابط اقتصادی است، تصریح کرد: هردو طرف باید تلاش کنند مشکل روابط بانکی حل شود؛ ایجاد قرارداد فاینانس در واقع دومین گام پس از برقراری روابط کارگزاری بانکی است. اکنون ما بانکهای ایرانی را از نظر استانداردها طبقهبندی کردهایم و بانک مرکزی میتواند با معرفی آنها و کنترل ریسکها اطمینان نسبی را به بانکهای آلمانی بدهد.

میکائیل کلوربرشتولد، سفیر آلمان در ایران نیز در این دیدار با تائید نظرات سیف درباره سیاستهای آمریکا گفت: ترامپ سیاست ایجاد فضای نبود اطمینان و ابهام در مورد ایران را دنبال میکند و من عقیده دارم در ماه میآینده (فروردین ـ اردیبهشت 97) نیز همین روال ادامه خواهد یافت؛ همانطور که میدانید فضای ابهام و بیاعتمادی برای اقتصاد سم است، در این حالت ما دو وظیفه حفظ برجام و اجرای برجام را به عهده داریم به شکلی که مردم عادی اثرات آن را احساس کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها