در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از معاونت برون‌مرزی مطرح شد

عملکرد موفق صدا و سیما در صدور پیام انقلاب

عضو و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، عملکرد معاونت برون‌مرزی صدا و سیما را در صدور پیام انقلاب اسلامی بسیار موفق، جامع و پویا ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۲۷

به گزارش روابط عمومی معاونت برونمرزی، احد آزادیخواه که همراه محمداسماعیل سعیدی و عباس سرمست نمایندگان تبریز و از دبیران کمیسیون فرهنگی مجلس از بخشهایی از معاونت برونمرزی دیدار میکرد، گفت: با بررسی عملکرد شبکههای برونمرزی مشخص است این معاونت ماموریتهای خود را در شبکههای رادیویی و تلویزیونی در حوزهها و کشورهای مختلف بخوبی انجام داده است.

آزادیخواه افزود: در سفرهای ماموریتی خارج از کشور، شاهد تاثیر فعالیتهای شبکههای برونمرزی در صدور پیام انقلاب و معرفی ایران اسلامی هستیم و میتوان گفت عملکرد خوب این رسانهها عمق استراتژی جمهوری اسلامی را در خارج از مرزها افزایش داده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه شبکههای برونمرزی فرصت خوبی را برای صدور پیام انقلاب فراهم کردهاند، تاکید کرد: مسئولان باید با حمایتهای خود به توسعه کمی و کیفی شبکههای برونمرزی کمک کنند و در این مسیر کمیسیون فرهنگی مجلس میتواند تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بودجه تلاش کمیسیون فرهنگی مجلس و نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده بر این است که سهمی از بودجه سالانه دولت را برای هزینههای تولید محتوای صداوسیما بویژه در بخش برونمرزی اختصاص دهند.

دکتر پیمان جبلی، معاون برونمرزی نیز با تشریح فعالیتهای شبکههای رادیویی و تلویزیونی این معاونت گفت: برنامه سازی و اقداماتی که در شبکههای برونمرزی صورت میگیرد با شبکههای داخلی رسانه ملی قابل قیاس نیست، چرا که حوزه فعالیت و مخاطبان ما در خارج از مرزها هستند و علاوه بر ضرورت توجه به گوناگونی سلایق و نیازسنجی مخاطبان، حساسیتهای ویژهای نیز وجود دارد.

وی درباره ساختار معاونت برونمرزی گفت: تحولات بزرگی در 20 ساله اخیر در حوزه برونمرزی اتفاق افتاده است و حدود 20 سال پیش فقط چند رادیو و یک سیمای عربی در این معاونت وجود داشت و شبکههای تلویزیونی به گستردگی امروز نبود ولی امروزه معاونت برونمرزی وارد رقابت جدی با دیگر رسانهها شد و شبکههای العالم، پرستیوی، هیسپانتیوی و ... را راهاندازی کرد و رادیوها از ده رادیو به 34 رادیو به بیش از 30 زبان رسید، ولی متاسفانه حمایتهای مسئولان از شبکههای برونمرزی با گسترش و افزایش حوزه مخاطبان همسان نبود و در این مدت نتوانستیم منابع پایدار و مستقل مالی را برای شبکههای برونمرزی تامین کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها