در دیدار مسئولان شهری رشت با هیات ژاپنی مطرح شد؛

پیشنهاد ساخت باغ و رستوران ژاپنی در رشت

شهردار رشت در دیدار با هیات سرمایه گذار ژاپنی پیشنهاد ایجاد دو رستوران رشتی و ژاپنی در باغ ژاپنی رشت را مطرح کرد.
کد خبر: ۱۱۱۳۷۱۴

به گزارش ایلنا، شهردار کلانشهر رشت در دیدار با هیات سرمایه گذار ژاپنی که پیرامون احداث باغ ژاپنی در این شهر برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از حضور میهمانان در شهر بارانهای
نقره ای اظهار کرد: با توجه به معرفی اقلیم و فضای سبز رشت در سطح بین الملی، احداث نمونه ای از باغ ژاپنی برای مسئولان این شهر بسیار خوشایند است .

احداث باغ ژاپنی در شهر رشت بسیار ارزشمند خواهد بود

مسعود نصرتی با اشاره به ورود سالانه 36 میلیون مسافر به گیلان گفت: این استان از بالاترین آمار گردشگری برخوردار است و بدون شک بازدید گردشگران از این باغ بسیار ارزشمند خواهد بود .وی افزود : بازدید این گردشگران از باغ ژاپنی به معرفی فناوری باغ در ژاپن میانجامد بنابراین انتظار میرود مشارکت این 2 کشور در قالب دانش فنی و به صورت داوطلبانه گسترش یابد .

افزایش تبادلات ایران و ژاپن

شهردار رشت از وجود آمادگی همه جانبه برای به سرانجام رسیدن این طرح خبر داد و خاطر نشان کرد: امید است که در آینده شاهد تبادلات دانشگاهی، کشاورزی و صنعتی میان این دو کشور باشیم.نصرتی تصریح کرد: باغ ژاپنی در رشت باید تعریف متفاوتی داشته باشد و انتظارات این شهر از ایجاد چنین باغی باید برآورده شود زیرا گیلان با مرکزیت رشت از لحاظ آمار گردشگر دارای برند جهانی است.وی وجود 2 رودخانه زرجوب و گوهر رود و تالاب عینک در رشت را از ویژگیهای انحصاری این شهر اعلام کرد و بیان داشت: هرچند تلاشها برای برطرف کردن مشکلات موجود در این رودخانهها ادامه دارد اما برای حل این مشکل از هیات سرمایهگذار ژاپنی نیز انتطار مساعدت میرود.

پیشنهاد ایجاد رستوران ژاپنی در رشت

شهردار رشت با اشاره به ثبت این شهر به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی از سال 2015 توسط یونسکو گفت: رشت جزو
25 شهر خوشمزه جهان بوده و صاحب برند است و با دارا بودن بیش از 170 نوع خوراک پیشنهاد میشود که 2 رستوران سنتی رشتی و ژاپنی نیز در این باغ تعبیه شود.

باغ ژاپنی در رشت حضور گردشگران خارجی را به همراه دارد

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز اظهار کرد : سرمایهگذاری در رشت نشان از هوش سرشار سرمایهگذاران دارد .احمد رمضانپور نرگسی رشت را دروازه اروپا خواند و خاطر نشان کرد : گیلان با مرکزیت رشت به کوه و دریا مرتبط است و از طریق دریا به کشورهای آسیای میانه و کشورهای اروپایی متصل میشود و بی شک باغ ژاپنی در رشت گردشگران خارجی خود را به همراه خواهد داشت .

وی تصریح کرد : مردم به سرمایه گذاران ژاپنی اعتماد دارند و سرمایه گذاران ژاپنی نیز باید بدانند که از سرمایه گذاری در رشت نسبت به سرمایه گذاری در کشورهای دیگر، به مراتب سود بیشتری کسب خواهند کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها