رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد عمده‌ترین قابلیت ابرکوه را آمار بالای تولیدات باغی و مهم‌ترین معضل این شهرستان را افت سطح آب‌های زیرزمینی و خشکسالی دانست.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۱۸

به گزارش ایسنا، حمیدرضا نصیری زاده در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور محمود زمانی قمی، استاندار یزد برگزار شد، اظهار کرد: معضلات مهم راهبردی شهرستان ابرکوه نیز افت سطح آبهای زیرزمینی و افت کیفی منابع آبی موجود، خشکسالیهای پیدرپی و غالب بودن روشهای آبیاری سنتی،
پایین بودن سطح سواد بهرهبرداران، پایین بودن سطح کیفیت فرآوری، بستهبندی و عرضه محصولات در بخش کشاورزی، تکمیل نبودن امکانات و زیرساختها در بخش کشاورزی و دامپروری، حمل امکانات پذیرایی و کمبود راهنمای تور گردشگری است.

وی با بیان اینکه شهرستان ابرکوه دارای 51 هزار و 552 نفر جمعیت در قالب 16 هزار و 26 خانوار است که در بخشهای بهمن و مرکزی سکونت دارند، افزود: ابرکوه از نظر جمعیت در رتبه پنجم استان قرار دارد، تصریح کرد: از تعداد 12 هزار و 123 نفر جمعیت فعال شهر ابرکوه حدود 10 هزار نفر آنها شاغل و 2105 نفر جمعیت بیکار هستند به نحوی که بر طبق آمارها، میزان بیکاری ابرکوه 17.4 درصد و میزان بیکاری روستاهای آن 7.5 درصد است. بر اساس آخرین اطلاعات آماری حدود 1800 نفر بیمه شده در شهرستان ابرکوه وجود دارند و از شهرستان‏‏های مهاجرپذیر استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان با بیان این که تعداد 6 مرکز آموزش عالی در ابرکوه فعال است، بیان کرد: 8961 دانشآموز در ابرکوه مشغول به تحصیل هستند و نرخ باسوادی این شهرستان 88 درصد است.

نصیری زاده اضافه کرد: عمدهترین قابلیتها و ظرفیتهای شهرستان ابرکوه مربوط به سطح بالای تولیدات محصولات باغی آن است که میزان آن به 42 هزار و 38 تن میرسد و 20 هزار و 700 تن از آن به محصول زردآلو تعلق دارد.

وی، وجود گیاهان و باغها کم آبخواه، مجتمعهای گاوداری و مرغ داری، صنایع تبدیلی کشاورزی، آثار تاریخی و مرمت و احیای بعضی از مکانهای گردشگری، سرمایهگذاری در بخش گردشگری، وجود ذخایر معدنی نسبتاً مناسب و غنی، وجود چهار راه ارتباطی به شهرستان ابرکوه و وجود خط راهآهن اقلید به یزد از قابلیتهای شهرستان ابرکوه نام برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها