رمضانعلی سبحانیفر در گفتوگو با خبرنگار جامجم آنلاین در ارتباط با راه حل برای قطع ارتباط گوشیهای تلفن همراه با اجرای رجیستری گفت: وظیفه رجیستر کردن دستگاههای موبایلی بر عهده فروشنده است؛ در صورتی که خریدار گوشی را خریده و گوشی نیز در لیست برندهایی که تا کنون و در مرحله دوم اجرایی رجیستری اعلام شدهاند قرار داشته است و حال با گذشت زمان اعلامشده، دستگاهش غیرفعال شده است، خریدار باید به استناد فاکتور به فروشنده مراجعه و درخواست حل مشکل کند.
وی ادامه داد: فروشندگان نیز باید با مراجعه به گمرگ نسبت به ثبت گوشی تلفن همراه در سیستم اپراتوری اقدامات لازم را انجام دهند و گوشی را پس از ثبت به مشتری بازگردانند.
به گفته مسوولان، با اجرای این طرح، برای تمامی گوشیها و تبلتهایی که تا قبل از تاریخ اجرای هر مرحله فعال شده است مشکلی به وجود نمیآید اما پس از آن صرفا گوشیهایی که از مبادی قانونی وارد کشور شدهاند فعال خواهند شد. برای استعلام قانونی و یا غیرقانونی بودن روند واردات هر گوشی نیز لازم است خریداران با استعلام کد ۱۵ رقمی (IMEI) از طریق سامانه #۷۷۷۷* یا #4* اصالت گوشی را بررسی و پس از اطمینان از ثبت گوشی نسبت به خرید آن اقدام کنند.
نسترن نعمتی/جامجم آنلاین
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد