دو رمان «تاب طناب دار» و «دقیقا نیمه‌شب» رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۹۵

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم رونمایی رمانهای «تاب طناب دار» و «دقیقا نیمه شب» عصر دیروز، هفدهم دیماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

محسن پرویز، قائممقام انجمن قلم ایران، در این مراسم با اشاره به کتاب دقیقا
نیمه شب گفت: پس از مطالعه این اثر، کمکاریهای هنری نابخشودنی هنرمندان کشور در این مورد را بار دیگر حس کردم. هنرمندان باید زوایای پنهان آن اتفاقات بدی را که در کشورمان افتاد به زبان و در قالب هنر بیان کنند، چراکه همچنان غبار فتنه بزرگتری
به نام بیاعتمادی نسبت به نظام در ذهن و فضای فکری گروهی از مردم باقی مانده است.

تبدیل تاریخ به داستان

حسینعلی جعفری، نویسنده کتاب دقیقا نیمه شب نیز گفت: تاریخ جزو علاقهمندیهای من است. ممکن است تاریخ در بسیاری از مواقع خشک و بیانعطاف باشد، اما داستان میتواند جذبه تاریخ را چند برابر کند.

وی در همین خصوص افزود: به عنوان مثال کتاب تاریخ بیهقی معمولا در بخش تاریخ قرار نمیگیرد؛ بلکه این کتاب بیشتر در قفسه ادبیات یافت میشود. این کتاب تاریخی است، اما به دلیل ساختار داستانی و عمقنگریهای دقیق در قفسه ادبیات قرار گرفته است.

ذوق چموش و گریزپا

مهدی پناهیان، نویسنده کتاب تاب طناب دار نیز با حضور در این برنامه به بیان متنی از پیش نوشته شده خود پرداخت. وی در بخشی از این متن آورده است: «تاریخ ملتها مملو از حوادث پیچیده و رمزآمیزی است که غوطهخوردن در امواج آن چراغی را به مکتشفان آن ارزانی میدارد برای روزهای مبادا و برای روزها، هفتهها و سالهای در پیش رو که ذهن ترسیمش را به امروزیان نمیدهد.اگرچه برخی از این حوادث ملتها به قلم تحلیلگران آمده است، اما در میان صدها تن جا خوش کرده است. وقایع سال 88 یکی از همین اتفاقات پیچیده و چند لایه است. رمزهایی در رنگ مقدس سبز و در دل سنگهای شکسته و پرتاب شده در عصر آن روزهای مهآلود وجود داشت. سالهایی را چشمانتظار ماندم تا نویسندگان و هنرمندان قلم به دست بگیرند و حال در هم من را صفا بدهند، اما رفته رفته نگران شدم که ابعاد آن به سنگ محک نکتهسنجان درنیاید. پس قلم به دست گرفتم و با ذوقی چموش و گریزپا نوشتم. کتاب تاب طناب دار تنها فرصتی را به غنیمت گرفت تا خود فتنه انگیزش را در پیش چشم شما قرار دهد.»

در پایان این مراسم، از کتابهای تاب طناب دار و دقیقا نیمه شب، همراه با تجلیل از پدر شهید غلام کبیری از شهدای فتنه 88 و نویسندگان این دو اثر، رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها