امسال دهمین سالی است که جشنواره موسیقی فجر شاهد حضور خواننده‌ها و گروه‌های موسیقی پاپ است؛ در این ده سال که موسیقی پاپ در جشنواره به رسمیت شناخته شده، بسیاری از خوانندگان این ژانر پرطرفدار به اجرای برنامه پرداخته‌اند، از خشایار اعتمادی که جزو نسل اول موسیقی پاپ بعد از انقلاب بود گرفته تا محمد علیزاده و حامد همایون که اولین اجرای رسمیشان را در جشنواره موسیقی فجر برگزار کردند، اما آن‌طور که خبرگزاری فارس بررسی کرده نشان می‌دهد چند خواننده هستند که از زمان اضافه‌شدن بخش پاپ به جشنواره، تقریبا پای ثابت آن بوده‌اند.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۹۰

با نگاهی به جدول ادوار گذشته این رویداد موسیقایی مشخص میشود که محسن یگانه رکورددار حضور بوده است.

با احتساب سی و سومین دوره جشنواره که از 20 دی در تهران برگزار خواهد شد، محسن یگانه با هفت بار حضور در این رویداد رکوردار اجرا در بخش پاپ جشنواره است. احسان خواجه امیری و مازیار فلاحی هر کدام با شش دوره حضور در ادوار مختلف جشنواره، در جایگاه بعدی قرار میگیرند. پس از این سه خواننده، محمد علیزاده، سیروان خسروی و رضا صادقی هر کدام با پنج بار حضور در رتبه سوم بیشترین حضور در این رویداد، قرار میگیرند.

بنیامین بهادری، بابک جهانبخش، حمید عسگری، بهنام صفوی، گروه آریان و گروه سون نیز هر یک سه بار در جشنواره موسیقی فجر حضور داشته اند.
از طرفی در سیوسومین دوره چند خواننده هستند که برای اولین بار حضور در جشنواره را تجربه میکنند؛ بهنام بانی، امیرعباس گلاب، علیرضا طلیسچی، امید نعمتی، گروه ماکان، گروه پازل و مهدی جهانی برای اولین بار در این رویداد موسیقایی روی صحنه خواهند رفت.

سیوسومین دوره جشنواره موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش از چهارشنبه هفته جاری 20 دی در شش سالن شهر تهران آغاز میشود و تا 30 دی نیز ادامه خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها