رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که به هیچ عنوان موافق بستن همه پیام‌رسان‌ها و فضای اینترنت نیستیم، بر لزوم ضابطه‌مندسازی فضای مجازی و شناسنامه‌دار شدن فعالان این فضا تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۶۵

به گزارش میزان، آیتالله آملیلاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی به نقش مخرب فضای مجازی در جریان حوادث اخیر اشاره و تصریح کرد: همه دیدیم که پیامرسانهای بینام و نشان و کانالهای بدون شناسنامه و مجرمان آزاد چگونه در این حوادث ابزار دشمن بودند. نظر دستگاه قضایی مکررا درباره پیامرسانها و شبکههای اجتماعی به صورت شفاف اعلام شده است. ما قائل به مدیریت صحیح و شفاف پیامرسانها هستیم به گونهای که ابزاری برای اقدامات برخلاف امنیت کشور نباشند. رئیس قوه قضاییه با توضیح بیشتر در این زمینه خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر دیدید که کانالهای مدعی دفاع از حقوق بشر و افشای حقایق چگونه به کانالهای مروج خشونت و محرک آشوبگران تبدیل شدند؛ تا جایی که ساختن بمب را آموزش میدادند و افراد فریب خورده را به آتش زدن مساجد و حسینیهها تحریک میکردند. بر همین اساس ما معتقد نیستیم که فضای اینترنت بسته شود یا پیامرسانهای اجتماعی کلا مسدود شوند بلکه میگوییم فضای مجازی باید فضایی شفاف و با رعایت امنیت اجتماعی و ملی و همچنین در حوزه وقوع جرایم، پاسخگو باشد.

آملیلاریجانی با بیان اینکه امروز برخی پیامرسانهای خارجی مانند ابزاری قدرتمند در اختیار دشمن هستند، بر لزوم ضابطهمندسازی پیامرسانها و به طور کلی فضای مجازی تأکید کرد و گفت: نمیتوان به بهانه آزادی اجازه داد که عدهای با نقاب و بدون هویت مشخص هر اقدامی که میخواهند در فضای مجازی انجام دهند. مگر میتوان به خودرویی که پلاک ندارد اجازه تردد داد؟

حوادث اخیر زنگ خطری در زمینه مدیریت فضای مجازی بود

رئیس قوه قضاییه، حوادث اخیر را زنگ خطری مهم برای مسئولان کشور در زمینه مدیریت فضای مجازی دانست و گفت: وجود این میزان اطلاعات در دست بیگانگان صددرصد برخلاف امنیت ملی کشور است. ما از مسئولان موکدا میخواهیم که این مسیر را اصلاح کنند، البته این به معنای بستن فضای اینترنت یا پیام رسانها نیست بلکه باید این فضا تحت ضابطه و قانون باشد. رئیس قوه قضاییه خطاب به دادستانها و قضات رسیدگیکننده به پرونده بازداشتشدگان حوادث اخیر نیز گفت: نباید همه بازداشتشدگان را به یک چشم دید. به هرحال در میان بازداشتشدگان افرادی هستند که در این حوادث تأثیر روشنی داشتهاند و با خط گرفتن از دشمن دست به برخی اقدامات نظیر تخریب اموال عمومی زدهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها