معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: 70 تن ماهی گوشتی و 750 هزار بچه ماهی آلوده استخرهای پرورشی سد وشمگیر شهرستان آق‌قلا تلف شدند که این موضوع در دست بررسی است.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۳۵

به گزارش تسنیم؛ محمود سقلی در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع تلف شدن بچه ماهیان در سدوشمگیر اظهار داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش منابع آب مطمئن و قابل دسترس در قبال برقراری امنیت غذایی و به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور و استان تدابیر متولیان صندوق بیمه کشاورزی میتواند در قبال خطراتی اینچنینی موثر واقع شود.

وی با اشاره به موضوع تلف شدن 70 تن ماهی گوشتی و 750 هزار بچه ماهی آلوده استخرهای پرورشی سد وشمگیر، اظهار داشت: از ماهیان گوشتی و بچه ماهیان تلف شده نمونهبرداری شد و به اداره دامپزشکی شهرستان آققلا ارسال شد که بزودی نتایج این نمونهبرداریها اعلام خواهد شد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان تصریح کرد: از همه پرورشدهندگان تقاضا داریم با مدیریت تولید و ریسک و به منظور افزایش بهرهوری مزارع خود، نسبت به بیمه کردن محصولات تولیدی اقدام لازم را انجام دهند تا در چنین مواقعی شاهد کاهش ضرر و زیان باشند.سقلی با ابراز اطمینان به همشهریان جهت مصرف ماهی اظهار کرد: همشهریان اطمینان داشته باشند که همه ماهیان آلوده معدوم شده و دامپزشکی اجازه ورود یک ماهی مرده و یا حتی کم حال و فروش ماهی با پودر یخ را به فروشندگان نداده است.

وی با اشاره به نمونهبرداری از آب استخرها خاطر نشان کرد: از همه استخرهایی که تلفات ماهی در آنها رخ داده، نمونهبرداری آب انجام شده و نمونهها برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال شده است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گفت: پرورش ماهیان گرمابی در مخازن شمارههای یک، 2 و 3 و در استخرهای A و B سد وشمگیر انجام میشود که براساس پروانه بهرهبرداری از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی جمع مساحت مفید آن 870 هکتار و ظرفیت اسمی آن 1740 تن ثبت شده است.

سقلی گفت: حدود 750 هزار قطعه بچه ماهی و 70 تن ماهی در 13 استخر حوزه آببندان پایین دست سد وشمگیر شهر انبارالوم از توابع شهرستان آق قلا تلف شدهاند که علت این حادثه از سوی کارشناسان دامپزشکی استان در دست بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها