در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در ادامه قصد داریم، چند راهکار مختلف را که برای جلب رضایت مشتری باید انجام دهید، بررسی کنیم:
مهمترین هدف، رضایت مشتری است: برای موفقیت و کسب درآمد بیشتر باید جلب رضایت مشتری را در صدر اهداف خود قرار دهید؛ یک بار دیگر خط مشی سازمان خود را کنترل کنید و از این موضوع مطمئن شوید. داشتن مشتریان راضی به توسعه و موفقیت کسبوکار شما کمک میکند.
اشتباهات و نواقص خود را قبول کنید: همه کسبوکارها حتی بزرگترین و مشهورترین آنها، میتوانند اشتباه کنند و نواقصی داشته باشند. این اشتباهات و نواقص را انکار نکنید و آنها را بپذیرید و برای جبران تلاش کنید. پذیرفتن خطاهایتان نشان میدهد که شما کنترل امور را در دست دارید و برای رفع این مشکلات تلاش میکنید. این کار به مشتری اطمینان خاطر میدهد که در آینده این مشکلات رفع خواهد شد.
خدمات پس از فروش را قوی کنید: فروش، پایان ارتباط شما با مشتری نیست؛ بلکه برعکس، آغاز ارتباط شماست. باید سعی کنید خدمات پس از فروش قوی داشته باشید و به مشتریان خود اطمینان دهید که در هر لحظه با آنها همراه هستید و کمکشان میکنید. برای مثال، مشکلات و نواقص فنی محصول را بعد از خرید رفع کنید. خدمات پس از فروش بخش عمده رضایت مشتری را شکل میدهد و قطعا مشتری که از شما راضی نباشد، هیچ تبلیغی برای کار شما نخواهد کرد.
تخفیف بدهید: به مشتریان همیشگی خود تخفیف بدهید. برای مثال در روز تولد یا سالگرد اولین خرید مشتری از فروشگاه خود میتوانید به آنها تخفیف دهید. میتوانید با شرکت دیگری همکاری کنید و به صورت دو طرفه به مشتریهای یکدیگر هدیه و تخفیف دهید. این کارها میتواند مشتری را به شما وفادار کند تا دوباره از شما خرید کند؛ علاوه بر این ممکن است در رضایت مشتری هم تاثیرگذار باشد.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین: