حرف‌های رئیس فدراسیونی که نامزد انتخابات کمیته شده است

هدف اصلی باید گرفتن کرسی‌های بین‌المللی باشد

محمد صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته هم برای شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک ثبت‌نام کرد، آن هم برای پست هیات اجرایی و دبیرکلی. با او تماس گرفتیم تا درباره برنامه‌هایش و این‌که هدفش از شرکت در انتخابات چه بوده است، حرف بزنیم. او ابتدا گفت: «ابتدا باید از بزرگان ورزشی و روسای فدراسیون‌هایی که برای ورزش زحمت کشیده‌اند تشکر کنم. از آنها رخصت می‌گیرم و برای پست هیات اجرایی و دبیر کلی کاندیدا می‌شوم. بنده باید تشکر ویژه‌ای هم از روسای قبلی و دبیر کل کمیته و هیات اجرایی کمیته المپیک داشته باشم. من هدفم خدمت کردن است و امیدوارم که بتوانم به جامعه ورزشی ادای دین کنم. دوست دارم ارتباط و تعامل بین کمیته و وزارت ورزش و جوانان برقرار باشد.»
کد خبر: ۱۱۱۰۰۲۴

فرجی این را گفت و با اشاره به اینکه این تعامل باید در سطح بینالمللی هم گسترده شود، ادامه داد: «ضرورت دارد تا با شورای المپیک آسیا و کمیته بینالمللی المپیک هم تعامل داشته باشیم. ارتباطی که در نهایت به ورزش قهرمانی ایران کمک کند تا ورزشکاران ما بتوانند موفقیتهای بیشتری را در المپیک و بازیهای آسیایی داشته باشند.»

اما هدف دیگری که فرجی از آن حرف میزند اگر به مرحله اجرایی در بیاید بدون شک میتواند افق روشنی را پیش روی ورزش ایران قرار دهد و آن تصاحب کرسیهای بینالمللی است. فرجی ادامه میدهد: «باید در همه نهادهای کمیته بینالمللی المپیک کرسی داشته باشیم بخصوص در بخشهای اداری کمیته. ضمن اینکه یک برنامه 20 ساله را هم باید برای کمیته المپیک ایران تدوین کنیم تا چشماندازمان برای آینده مشخص شود. به نظر من باید برنامه چهارسالهای را هم از المپیک تا المپیک در نظر داشته باشیم. برنامهای هدفمند که رشتهها را تفکیک کند. بخشی مربوط شود به رشتههای مدالآور و بخش دیگر هم رشتههایی که نزدیک به مدال است. اعتبارات را هم باید بر این اساس تقسیم کنیم تا دیگر نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد. تقویت کمیسیونهای مختلف و بالا بردن ظرفیتهای فدراسیونها هم برنامه بعدی است که امیدوارم اجرایی شود. فدراسیونها باید در تصمیمسازیها نقش داشته باشند و در کنار کمیته باشند.»

یکی از مشکلاتی که همیشه در ورزش ایران وجود داشته عدم تعامل و هماهنگی وزارت ورزش و جوانان با کمیته بینالمللی المپیک بوده است. شاید در ظاهر رابطهها خوب باشد اما در عمل خیلیها میدانند که چنین رابطهای وجود ندارد. فرجی در این باره هم میگوید: «تعامل وزارت ورز ش و جوانان با کمیته باید یک اصل باشد. بنده سالها کارمند وزارت ورزش و جوانان بودهام و این تعامل میتواند براحتی برقرار شود. اگر این اتفاق بیفتد شک نداشته باشید که همه چیز روتین پیش میرود، چرخ ورزش میچرخد و قهرمانان المپیک ما میتوانند بیشتر از قبل احساس آرامش کنند.آنها باید مورد توجه باشند و نیازهایی که دارند برطرف شود.ما همچنین باید تعاملی را هم با صندوق حمایت از قهرمانان ورزشی برگزار کنیم. سازماندهی شرکتهای وابسته به کمیته و برنامهریزی برای اینکه آنها به سوددهی برسند از دیگر برنامههایی است که میشود در دوره جدید به مرحله اجرا درآورد. استفاده از ظرفیت جذب اسپانسر چه در المپیک 2020 و چه در بازیهای آسیایی اندونزی باید در اولویت قرار بگیرد. بدون شک یکی از مهمترین دغدغههای روسای فدراسیونها کمبود اعتبارات است. دبیر کمیته المپیک میتواند بعد از تعامل با هیات دولت، مجلس و... اعتبارات کمیته را بیشتر کند تا فدراسیونها برنامههای خود را برای مدالآوری براحتی تدوین کنند.»

فرجی در پایان حرفهایش هم گفت: «باید کمک کنیم تا فدراسیونها به بهترین شکل در بازیهای آسیایی و المپیک نتیجه بگیرند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها