قصور پزشکی، زندگی دختر هفت ساله را به بیماری‌های مختلف گره زد و او را از رفتن به مدرسه محروم کرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۵۶

شب عید فطر پارسال یاسمین هفت ساله به خاطر دل‌درد به یکی از درمانگاه‌های ونک منتقل شد. مادرش به میزان گفت: «ابتدا به یاسمین سرم تزریق کردند و پس از 15 دقیقه درحالی که سرگیجه شدید داشت، مرخصش کردند. در مسیر بازگشت به خانه، دچار تشنج شد و دوباره به بیمارستان برگشتیم. مسئولان درمانگاه این بار ادامه درمان را به بعد از پرداخت قبض موکول کردند اما دخترم ناگهان به کما رفت.»

وی با بیان این‌که به واسطه شغلش، موفق به تماس با وزیر بهداشت شد، افزود: «به دستور وزیر، دخترم در بیمارستان بستری شد. درحالی که پرسنل بیمارستان بدون آگاهی، مقادیر زیادی سدیم به بدن دخترم تزریق کرده و باعث ایجاد مشکلات کلیوی برایش شده بودند.»

مادر یاسمین ادامه داد: «بیماری اولیه دخترم فقط ویروس فصلی بود، اما قصور پزشکی باعث به کما رفتنش شد. او پس از چهار روز از کما خارج شد.»

وی به شکایت از پرسنل بیمارستان اشاره کرد و افزود: «دخترم فکر می‌کرد من در درمانش کوتاهی کرده‌ام برای همین شکایت کردم. سرانجام با حکم دادگاه، عدم اخذ پروانه کار از نظام پرستاری از سوی ریاست درمانگاه و تجویز اشتباه دارو توسط پزشک تائید شد. همچنین مدارک نشان می‌دهد رئیس شیفت شب اورژانس مدرک پزشکی ندارد.»

اکنون یک سال و نیم از ماجرا می‌گذرد. یاسمین باید روزانه داروهای قوی تشنج مصرف کند و در صورت یک تشنج خفیف، امکان کما و مرگش وجود دارد. خونریزی‌های شدید معده روده، مشکلات کلیوی و مغزی هم او را از رفتن به مدرسه محروم کرده است. او با این حال از زندگی ناامید نشده و در خانه به زبان ترکی استانبولی و انگلیسی درس می‌خواند. در آخرین جلسه دادگاه به او گفتند مادرت تمام تلاش خود را برای درمانت انجام داده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها