در دنیا هر گردشگر 1350 دلار هزینه می‌کند در حالی که نفت 60 دلار است اگر یک گردشگر خارجی وارد کشور کنیم معادل درآمد 23 بشکه نفت است گفت: ورود گردشگر برابر با صادرات است و فرصت طلایی برای تبریز به حساب می‌آید.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۹۴

به گزارش تسنیم، مجید خدابخش در جلسه مشترک ستاد تبریز 2018 با صنعتگران و بخش خصوصی تبریز که با حضور محمدرضا نعمت‌زاده در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه 2018 برای تبریز سال مهمی است اظهار داشت: در یک سال آینده که امروز اولین روز آن است، مورد توجه دنیا است چراکه به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه سال 2018 با آغاز از امروز سال طلایی برای تبریز و کشور است افزود: در دنیا هر گردشگر 1350 دلار هزینه می‌کند در حالی که نفت 60 دلار است، اگر یک گردشگر خارجی وارد کشور کنیم، معادل درآمد 23 بشکه نفت است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه «ورود گردشگر برابر با صادرات است» و فرصت طلایی برای تبریز به حساب می‌آید گفت: ارزان‌ترین نوع اشتغال در دنیا گردشگری است که به ازای هر شغل رقم بسیار کمتری از صنعت به سرمایه گذاری نیاز دارد. وی با بیان اینکه هم گردشگر داخلی و هم گردشگر خارجی باید جذب کنیم ابراز داشت: زیرساخت‌ها توسط دولت آماده شده است اما ورود و جذب گردشگر باید توسط بخش خصوصی اجرا شود. خدابخش از تعطیلی بازار در ایام نوروز انتقاد کرد و گفت: شهر گردشگر همیشه باید آماده میزبانی از میهمانان خود باشد چراکه بازار یکی از مقاصد گردشگری است و نباید در ایام پر بازدید تعطیل باشد.

وی در اولویت بودن گردشگر برای شهروندان، بازاریان، کسبه و غیره را مورد تاکید قرار داد و افزود: شهر گردشگر اقتضائات خود را دارد که باید در زمینه تامین نیازهای گردشگران با تکیه بر سنت و فرهنگ تبریز اقدام کنیم. در «شهر گردشگر» خانه‌های قدیمی به اداره دولتی تبدیل نمی‌شود، بلکه به هتل، رستوران و محل جذب گردشگر تبدیل می‌شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اگر بتوانیم در این سال به خوبی عمل کنیم، مانند اصفهان و شیراز و یزد و بلکه بهتر، میهمانان 6 ماه در نوبت ورود به تبریز قرار می‌گیرند تصریح کرد: در حوزه میراث معنوی باید تمرکز بیشتری داشته باشیم، چراکه اگر گردشگر خارجی وارد تبریز شود و در خانه قدیمی غذای سنتی سرو کند، برایش جذابیت دارد ولی در هتل جوجه کباب بخورد، این اصلا جذابیتی ندارد.

وی برجسته کردن داشته‌های میراث معنوی تبریز در قالب‌های هنری و غیره را مورد تاکید قرار داد و افزود: ورود گردشگر یک گام و ارائه خدمات بهینه گام دوم است که باید گام دوم برای توسعه اشتغال و سرمایه گذاری جهت جذب مستمر گردشگر جدی گرفته شود. خدابخش در ادامه با اشاره به اینکه برای نگرانی از برف و بوران تبریز، افتتاحیه تبریز2018 به نوروز موکول شد خاطرنشان کرد: علاوه بر ریاست جمهوری ایران، روسای جمهور دیگری هم در این رویداد در نوروز به تبریز سفر می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها