رئیس قوه قضائیه: دادستان‌ها با تخریبگران برخورد جدی کنند

رئیس قوه قضاییه با بیان این که مردم مطالبات برحق خود را باید از راه‌های قانونی پیگیری کنند، بر لزوم توجه همگان به نظم و انتظام جامعه و جدا بودن مسیر اغتشاشگران و آشوبگران تاکید کرد و به دادستان‌های سراسر کشور دستور داد با موارد تخریب اموال عمومی، از بین بردن اموال اشخاص و همچنین تضییع حقوق افراد برخورد قاطعانه و جدی داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۸۷

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، حوادث اخیر را مشابه حوادث سال 88 توصیف کرد و گفت: اگر آن روز رهبر معظم انقلاب مدام تاکید می‌کردند باید فتنه را شناخت و با آن برخورد کرد، دقیقا به این دلیل بود که فتنه هر روز چهره‌ای تازه به خود می‌گیرد و بر این اساس لازم است با بصیرت، خط و مرز‌ها به طور شفاف شناخته شود. امروز هم می‌بینید عده‌ای ممکن است مطالبات بر حقی داشته باشند که باید این مطالبات را از راه‌های قانونی پیگیری کنند، اما عده‌ای در این میان مرز حق و باطل را خلط می‌کنند و عده‌ای فرصت‌طلب هم بر موج فتنه سوار شده و به تخریب و آشوب اقدام می‌کنند. امروز هم مقامات آمریکا و انگلیس و پاره‌ای کشور‌های دیگر همچون فتنه سال 88 با تکرار اشتباه‌های گذشته به حمایت از آشوب‌ها می‌پردازند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان این که در دوران ائمه معصومین (ع) نیز برخی با غبارآلود ساختن فضا، تشخیص حق و باطل را دشوار می‌کردند، اما «بصیرت» و تمسک به شاخص «ولایت» همواره موجب شناسایی حق از باطل بوده است، افزود: امروز در گوشه و کنار کشور شاهد برخی اقدامات غیرقابل قبول هستیم. مسیر مردم بصیر ما از مسیر اغتشاشگران جداست. رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که نباید اجازه داد اموال عمومی و اموال اشخاص توسط اغتشاشگران تخریب شود، تصریح کرد: شکستن شیشه‌ بانک‌ها، هجوم به مساجد و حسینیه‌ها و حمله به اماکنی نظیر دادگستری‌ و فرمانداری‌ اقداماتی نیست که ضابطان قضایی تحمل کنند. بر همین اساس از دادستان‌های سراسر کشور اکیدا می‌خواهم با ورود دقیق به موضوع و با در نظر گرفتن ظرافت‌های کار، افرادی را که مطالبات بر حقی دارند به سمت راه‌های قانونی پیگیری این مطالبات دلالت و با کسانی که دست به تخریب و آتش زدن اموال عمومی می‌زنند یا اموال اشخاص را از بین می‌برند و موجب تضییع حقوق افراد می‌شوند با قاطعیت و جدیت برخورد کنند. آملی‌لاریجانی با بیان این‌که کشور نیازمند انتظام است و هیچ مطالبه‌ای با ایجاد بی‌نظمی به نتیجه نخواهد رسید، اظهار کرد: هر مطالبه‌ای باید با متانت و آرامش مطرح شود و دادستان‌ها و نیروی انتظامی نیز موظفند جلوی از بین رفتن اموال عمومی و تضییع حقوق عمومی را بگیرند.

رئیس قوه قضاییه به وجد آمدن دشمن از اتفاقات اخیر را ناشی از شناخت نداشتن آنها از ملت ایران و تکرار یک اشتباه قدیمی دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا، انگلیس و سایر کشور‌ها که طی این چند روز اظهارنظر یا اعلام حمایت از آشوبگران کرده‌اند، بدانند که ملت بصیر ایران با پیروی از ولایت، جایی که امنیت کشور تهدید شود با تمام وجود در صحنه حضور خواهد داشت و هرچه دشمن در این آتش بیشتر بدمد، مردم مصمم‌تر و با صلابت‌تر از ارزش‌های خود دفاع خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها