پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به طور رسمی اعلام کرد، قیمت بنزین در سال 97 به 1500 تومان می‌رسد و یارانه 34 میلیون نفر قطع می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۴۵

حسن روحانی هم دیروز این موضوع را تائید کرد و گفت: می‌گویند ممکن است حامل انرژی گران شود. من به شما اعلام می‌کنم قیمت بنزین و گازوئیل بالاتر از نصف قیمت جهانی امروز نخواهد بود.

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت دیروز به طور رسمی اعلام کرد در لایحه بودجه 97 راهکار تامین منابع برای اشتغال‌زایی افزایش قیمت بنزین و گازوئیل عنوان شده است و مهم‌ترین دلیل آن رسیدن قیمت بنزین و گازوئیل به قیمت فوب خلیج‌فارس است.

درحال حاضر شکاف زیادی بین قیمت سوخت در کشورمان با کشورهای اطراف وجود دارد. درحالی که قیمت گازوئیل در کشورمان 300 تومان است. این قیمت در بسیاری از کشورهای اطراف 6000 تومان است و این مساله زمینه را برای افزایش قاچاق و مشکلات این‌چنینی فراهم کرده است.

به دولت این اجازه داده شده تا از محل افزایش قیمت سوخت درآمدزایی کند. براساس بودجه 97 قیمت بنزین لیتری 1500 و گازوئیل 400 تومان می‌شود و البته دولت در اجرای آن مختار است و هنوز زمان آن مشخص نیست. این لایحه در صورت موافقت مجلس 17 هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت دارد و برنامه‌ریزی شده تا این منابع صرف اشتغال شود.

در این گزارش آمده است، این مساله نگرانی‌هایی بابت اثرات روانی گرانی بنزین به وجود آورده است و این درحالی است که به گفته کارشناسان، میزان تورم ناشی از این گرانی حدود یک درصد است.

همچنین این پایگاه در خبری با عنوان استفاده از منابع حاصل از حذف یارانه ثروتمندان برای رفع فقر مطلق و بهداشت آمده است، برآوردها نشان می‌دهد، منبع حاصل از حذف غیرنیازمندان از یارانه در سال آینده 18 هزار و 800 میلیارد تومان است و حدود 34 میلیون نفر از دریافت یارانه حذف می‌شوند و مابقی که حدود 42 میلیون نفر هستند، باقی می‌مانند.

باید در انتظار نشست و دید، مجلس با پیشنهاد دولت برای گران کردن بنزین و گازوئیل و حذف یارانه حدود نیمی از مردم موافقت می‌کند یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها