زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد حملات به روهینگیا، با برنامه‌ریزی و تفکر بوده و از آنگ سان سوچی، خواست تلاش‌های بیشتری برای توقف اقدامات ارتش انجام دهد.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۸۳

به گزارش شبکه خبر آسیا، زید رعد الحسین، این اقدام ارتش را یک نمونه کتاب متنی پاکسازی نژادی دانست و تصریح کرد: کسی نمی‌تواند عناصر نسل‌کشی را انکار کند. وی تصریح کرد: این عناصر نشان می‌دهند که شما نمی‌توانید احتمال اقدامات نسل‌کشی انجام شده را نادیده بگیرید. کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل خاطرنشان کرد در ماه ژانویه سال جاری در تماسی با آنگ سان سوچی از وی خواسته بود عملیات نظامی را متوقف کند؛ درخواستی که تاکنون پاسخ مثبتی دریافت نکرده است.

زید رعد الحسین همچنین گفت پاسخ نامناسب به این نگرانی جدی جامعه بین‌الملل، این ترس را در وی به وجود آورده که بحران فعلی می‌تواند آغازی از یک مرحله بسیار جدی‌تر دیگری باشد.

اردوگاه پناهجویان در مرز بنگلاش دارای شرایطی است که بسیاری نسبت به وقوع بحران انسانی و شکل گرفتن حرکت‌های افراطی از آنجا هشدار داده‌اند. این مقام سازمان ملل از این‌که گروه‌های تروریستی در اردوگاه‌های پناهجویان در بنگلادش شکل گرفته و حملاتی در میانمار انجام دهند و معابد بوداییان را هدف قرار دهند، اظهار نگرانی کرده است.

حملات بوداییان میانمار به مسلمانان روهینگیا در استان راخین که از سال 2012 شدت یافته بود، از ماه آگوست سال جاری وارد دور تازه‌ای شد که بر اثر آن تاکنون بیش از 600 هزار نفر برای نجات جان خود به بنگلادش پناه برده‌اند. / خبرگزاری‌ها

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها