پلاک‌های دندان (لایه بی‌رنگی از باکتری‌ها) که زیبایی لبخند را از ما می‌گیرند، به دلیل بهداشت ضعیف دندان‌ها و مصرف افراطی برخی مواد غذایی ایجاد می‌شوند. سخت شدن پلاک‌ها به تشکیل یک ماده معدنی منجر می‌شود و به زرد یا قهوه‌ای شدن رنگ دندان‌ها می‌انجامد که جرم نامیده می‌شود. جرم دندان نه تنها برای سلامت دندان‌ها مضر است، بلکه از نظر زیبایی نیز مشکل ایجاد می‌کند، اما راهکارهای ساده‌ای وجود دارند که به کمک آنها می‌توان براحتی از تشکیل جرم جلوگیری کرد:
کد خبر: ۱۱۰۴۰۸۹

پنیر

پنیر یک ترکیب اساسی است که براحتی در دسترس است. جویدن یک تکه پنیر قبل از وعده غذایی، تولید اسید را که به تشکیل پلاک منجر می‌شود، کاهش می‌دهد.

جوش شیرین

بی‌کربنات سدیم که با نام جوش شیرین شناخته می‌شود، می‌تواند در ترکیب با نمک به خمیر دندان اضافه شود. نتیجه، دندان‌هایی درخشان، براق و سفید خواهد بود.

آلوئه‌ورا

گیاه آلوئه‌ورا دارای خواص ضد باکتریایی است. مالیدن ژل داخل این گیاه روی دندان‌ها و باقی گذاردن آن روی دندان به مدت 10دقیقه، باکتری‌های ایجاد‌کننده جرم را از بین می‌برد.

امرود

امرود (گلابی) به داشتن خواص ضد التهابی مشهور است و تورم لثه‌ها را کاهش می‌دهد. برگ درخت این میوه باید جویده و سپس از دهان بیرون ریخته شود.

میخک

میخک با میکروب‌های ایجادکننده جرم مبارزه می‌کند. بهترین راه، استفاده از میخک به شکل پودر همراه با روغن زیتون است.

سرکه سفید

ترکیب سرکه سفید و نمک به نسبت دو به یک می‌تواند به عنوان دهانشویه به طور روزانه مورد استفاده قرار بگیرد.

روغن‌ها

روغن نارگیل به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد اسید لوریک که تاثیرات ضد التهابی و ضد میکروبی دارد، در پاکسازی دندان‌ها بسیار موثر است. نگه‌داشتن یک قاشق چایخوری از این روغن در دهان می‌تواند کمک موثری باشد.

مرکبات

آب مرکبات یکی از عوامل تشکیل جرم است، اما مالیدن پوست آنها روی دندان می‌تواند به همان اندازه به پاکسازی دندان‌ها از جرم کمک کند.

چریش

گیاه چریش مدت‌هاست به داشتن خواص ضد باکتریایی شناخته می‌شود. این گیاه می‌تواند به خودی خود یا به شکل پودر یا روغن برای پاکسازی محیط دهان استفاده شود.

چای سیاه

این نوشیدنی به عنوان یک دهانشویه مناسب برای دور نگه‌داشتن باکتری‌ها از محیط دهان عمل می‌کند.

نخ دندان

در کنار مسواک منظم، استفاده از نخ دندان نیز نقش مهمی در سلامت دهان ایفا می‌کند.

منبع: wittyfeed.me

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها