فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) اسامی برترین مربیان جهان را در رده ملی سال 2017 اعلام کرد و یواخیم لو با کسب 299 امتیاز، عنوان بهترین مربی سال را به خود اختصاص داد. کارلوس کی‌روش که ایران را برای دومین دوره متوالی به مرحله پایانی جام جهانی رسانده، با 26 امتیاز در رده هفتم قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۳۳

تیته سرمربی برزیل با 125 امتیاز، خولن لوپتگی سرمربی اسپانیا با 62 امتیاز و فرناندو سانتوس سرمربی پرتغال با 50 امتیاز نیز به ترتیب در رده‌های دوم و چهارم هستند. همچنین دیدیه دشان، سرمربی فرانسه و روبرتو مارتینس، سرمربی بلژیک به طور مشترک با 28 امتیاز در رده‌ پنجم هستند.

سال گذشته فرناندو سانتوس که موفق شده بود تیم ملی پرتغال را به قهرمانی یورو 2016 برساند، به این عنوان دست یافته بود.

در بخش برترین مربیان باشگاهی جهان هم زین‌الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید با کسب 326 امتیاز به عنوان بهترین مربی سال معرفی شد و بالاتر از آلگری، سرمربی یوونتوس و کونته سرمربی چلسی ایستاد.

دلیل نپیوستن مهاجم تیم فوتبال زیر 17 سال کشورمان به گالاتاسرای ترکیه فاش شد.

بر اساس گزارش روزنامه ملیت ترکیه، مدیر برنامه‌های اللهیار صیادمنش پس از مذاکره‌ای که با نمایندگان باشگاه گالاتاسرای داشت، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «با گالاتاسرای به توافق رسیدیم» که همین علنی کردن توافق بین طرفین سبب می‌شود این باشگاه ترکیه‌ای قید خرید این بازیکن ایرانی را بزند.

در ادامه گزارش ملیت آمده است؛ بر اساس قوانین فیفا، باشگاه‌ها نمی‌توانند با بازیکن غیربومی زیر 18 سال قرارداد امضا کنند و از آنجا که به نوعی توافق طرفین برای عقد قرارداد علنی شده بود، گالاتاسرای برای این که توسط فدراسیون جهانی فوتبال مجازات نشود، قید خرید اللهیار را زد، این در حالی است که گالا او را برای حضور در تیم زیر 21 سال خود در نظر داشت.

اللهیار و مدیربرنامه‌هایش پیش از این به شهر استانبول سفر کرده بودند و مذاکراتی را هم با مدیران باشگاه گالاتاسرای داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها