رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد:

تعامل خوب رسانه ملی با شرکت های دانش بنیان

معاون سیمای رسانه ملی تاکید کرد:

ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها با بهره گیری از فناوری و رسانه

معاون سیمای رسانه ملی گفت: برای ارتقای کمی و کیفی برنامه هایمان نیازمندیم که در عرصه فناوری و رسانه حرکت‌های زیادی داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۶۸
ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها با بهره گیری از فناوری و رسانه

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی میرباقری در مراسم افتتاحیه چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه افزود: به نمایندگی از حوزه تولید در این مراسم شرکت کردم، حوزه‌ای که ۴۰۰ هزار برنامه و یک میلیون ساعت پخش برنامه از رسانه ملی داشته است.

وی گفت: رسانه ملی رسانه‌ای است که در کشور مرجعیت تام و با فاصله زیاد از سایر رسانه‌ها قرار دارد، ۸۵ درصد مردم ایران به طور متوسط روزانه ۳ ساعت و ۲۵ دقیقه در حال تعامل با رسانه ملی هستند و این به واسطه همت و تلاش همکاران ما در عرصه‌های مختلف به دست می‌آید.

معاون سیمای رسانه ملی افزود: ما در مناسبت‌های مختلف تعاملات گوناگونی با شهر‌های مختلف، همسایگان خود و حتی کشور‌های دیگر داریم و رسانه ملی همواره در جهت اطلاع رسانی سریع و دقیق می‌کوشد.

وی گفت: حضور به موقع در کرمانشاه یکی از آخرین نمونه‌های آن است و رسانه ملی توانست با تلاش‌های انجام شده مرهمی روی آلام مردم بگذارد، این حضور موثر رسانه ملی در زمینه‌های مختلف به دنبال بهره گیری از فناوری و رسانه است.

میرباقری افزود: تولید محتوا با شتاب زیادی در حال حرکت است و ما همسایگانی را که تا شعاع چندین کیلومتری کشورمان قرار دارند هم می‌توانیم در بر بگیریم.

وی گفت: اکنون در عرصه‌های مختلف نیازمند این هستیم که بتوانیم سرعت تولید را بالا ببریم یکی از این عرصه‌ها کار‌های نمایشی است، ۶۵ درصد بینندگان تلویزیون خواهان سریال‌های ایرانی هستند.

میرباقری با بیان اینکه در تولید سریال‌های الف ویژه، هم زمان بالاست و هم هزینه، افزود: روزی سریال الف ویژه را با ۲۵ میلیارد تومان می‌ساختیم اکنون اگر بخواهیم به شکل سنتی سریال بسازیم ۵ یا ۶ برابر این هزینه مصرف می‌شود و زمان زیادی را هم می‌برد.

وی گفت: اکنون فناوری‌های نوینی چون جلوه‌های ویژه و... آمده اند که می‌تواند سرعت ما را بالا ببرد؛ همین الان سریال سلمان فارسی باید در سه لوکیشن فیلمبرداری شود و اگر بخواهیم این سریال را به شکل سنتی بسازیم ۴-۵ سال طول می‌کشد، اما امروز می‌توان با جلوه‌های ویژه سرعت را بالا برد.

معاون سیمای رسانه ملی افزود: ما به واسطه جلوه‌های ویژه توانسته ایم برنامه هایی چون خندوانه و دورهمی داشته باشیم که ۷۰ درصد بیننده داشته باشد و برای ارتقای کمی و کیفی برنامه هایمان نیازمندیم که در عرصه فناوری و رسانه حرکت‌های زیادی داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها