دوربین‌های مداربسته راز زوج سارق را که به بیمارستان‌های شمال پایتخت دستبرد می‌زدند، فاش کرد.
کد خبر: ۱۱۰۰۸۸۶

به گزارش جام‌جم، 14 آبان امسال وقوع یک فقره سرقت از بیمارستان به کلانتری 163 ولنجک اعلام شد.

با حضور ماموران، یکی از پرسنل زن بیمارستان اعلام کرد کیف‌دستی‌اش حاوی یک میلیون تومان وجه نقد، دستبند طلا، گردنبند نقره، ساعت مچی زنانه و تعدادی عابربانک از کمد شخصی‌اش در قسمت ویژه پرسنل خانم در طبقه هشتم بیمارستان سرقت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت اماکن» و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با مراجعه به بیمارستان محل سرقت، به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پرداختند که موفق به شناسایی یک آقا و خانم حدود 40 و 35 ساله شدند که در پوشش بیمار و به بهانه بستری شدن در بیمارستان به طبقه هشتم بیمارستان رفته و در آنجا سارق زن با ورود به قسمت ویژه پرسنل خانم اقدام به سرقت کیف دستی مالباخته کرده است. همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده اولیه، شکایت‌های مشابه دیگری از بیمارستان‌های محدوده شمال تهران به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که بررسی‌ها و تطبیق تصاویر سارقین، حکایت از آن داشت که سرقت‌ها توسط یک آقا و خانم انجام شده است.

شناسایی متهم با 15 سابقه زندان

در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی موفق به شناسایی خودروی پراید سفید رنگ متعلق به سارقان شدند.

با شناسایی خودروی پراید، آخرین مالک خودرو شناسایی و مشخص شد که خودرو متعلق به یکی از مجرمان حرفه‌ای به نام ابوالفضل 40 ساله با 15 سابقه دستگیری است. بررسی سوابق ابوالفضل نشان داد وی اولین بار سال 1382 و به اتهام قاپ‌زنی توسط پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده و پس از آن بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت و موادمخدر روانه زندان شده و آخرین بار خرداد سال گذشته به اتهام سرقت خانه دستگیر و پس از گذشت شش ماه با تامین وثیقه آزاد و در ادامه متواری شده است.

دستگیری زن و شوهر سارق

با شناسایی ابوالفضل به عنوان متهم پرونده، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت وی در منطقه فلاح متوجه شدند او بلافاصله پس از آزادی از زندان اقدام به جابه‌جایی محل سکونتش کرده و در حال حاضر هیچ اطلاعی از محل وی وجود ندارد.

در ادامه و با توجه به بلامکان بودن ابوالفضل و همسرش، مشخصات خودروی متهم همراه دستور دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد.

سرانجام 30 آبان مأموران کلانتری 115 رازی هنگام گشت‌زنی در منطقه فلاح موفق به شناسایی خودروی متهم شده و قبل از هرگونه اقدام راننده پراید برای متواری شدن از محل، او را دستگیر و در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دادند.

ابوالفضل که اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر از نوع شیشه و هروئین دارد، پس از دستگیری و در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت از بیمارستان‌های سطح تهران شد، اما پس از مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت، ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان کرد سرقت‌ها را همراه همسرش انجام داده که بلافاصله با شناسایی مخفیگاه همسرش در منطقه فلاح ـ خیابان عباسی، او نیز به عنوان دیگر متهم پرونده دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهمان در ادامه تحقیقات به ده‌ها فقره سرقت از بیمارستان‌های سطح شهر تهران اعتراف کردند که تاکنون تعدادی از محل‌های سرقت شناسایی و تحقیقات برای شناسایی سایر محل‌های ارتکابی سرقت در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها