چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی از صبح شنبه در سالن کوثر این سازمان آغاز به کار کرد .این مسابقات تا 14 آذر ادامه خواهد داشت .
کد خبر: ۱۰۹۹۲۵۳

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرحله اول چهاردهمین دوره از مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی سال 1396 به نام و یاد حضرت حجت(عج) و با شعار تدبر در قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) میان کارکنان رسانه ملی و خانواده‌هایشان برگزار می‌شود.

این مرحله از مسابقات، در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ سوره مبارکه نور، مؤمنون و مسابقه کتبی مفاهیم و معارف اهل‌بیت(ع) ویژه بزرگسالان، همچنین قرائت قرآن کریم (ویژه آقایان)، ترتیل‌خوانی قرآن کریم(ویژه بانوان) و حفظ یک جزء(نوجوانان 7 تا 15 سال) در تهران و مراکز استان‌ها به‌صورت همزمان برگزار می‌شود.

در همین حال، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان موسوی‌مقدم، قائم‌مقام رئیس رسانه ملی به‌مناسبت آغاز برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی، در پیامی با اشاره به این که قرآن جامع‌ترین و در عین حال واقعی‌ترین رسانه‌ای است که نیازها، مصلحت‌ها، مقدرات دنیا و آخرت انسان را بخوبی تبیین کرده است، بر عمل به دستورات این کتاب بزرگ آسمانی تأکید کرد.

رشد 59 درصدی شرکت‌کنندگان

مهدی یوسف دبیر این مسابقات نیز گفت: در این دوره بیش از 2300 نفر از همکاران و خانواده هایشان در رشته‌های حفظ، قرائت، مسابقه کتبی و بخش‌های جنبی خوشنویسی، فیلم کوتاه و پژوهش‌های قرآنی با هم به رقابت می‌پردازند. یوسف در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: امسال نخستین‌بار در بخش فیلم کوتاه 114 ثانیه با موضوع تبیین یکی از آیات قرآن اضافه کردیم.

وی ادامه داد: در این دوره تعداد شرکت‌کنندگان 59 درصد افزایش و آمار شرکت‌کنندگان کودک و نوجوانمان رشد چشمگیری داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها