روحانی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه سیستان و بلوچستان:

تمام وزرا با پیشنهاد خودم معرفی شدند

رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه استان سیستان و بلوچستان گفت: این‌که گفته می‌شود وزیری بر من تحمیل شده کاملاً ناصحیح و غیرواقعی است. البته ممکن است برای هماهنگی برخی وزرا کمی معطلی به‌وجود آمده باشد، اما در نهایت هر آن کسی که وزیر شده فردی است که نظر من بوده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۳۴

حسن روحانی افزود: دانشجویان و دانشگاه ها باید به وظایف محلی، ملی و بین‌المللی توجه کنند. روحانی با بیان اینکه​ هر روز نیازمند رأی تک تک مردم عزیز ایران هستیم گفت: مشروعیت ما بر مبنای قول به مردم است و عقب‌نشینی از عهد با مردم، عقب نشینی از مشروعیت خودمان است. وی اظهار داشت: از وعده‌ها عقب‌نشینی نکرده و نخواهم کرد و راه ملت را که راه جمهوری اسلامی است، ادامه خواهم داد.

رئیس جمهور با بیان این‌که دولت تشکل دانشجویی مخالفی را برای خود نمی‌شناسد، اظهار داشت: هیچ تشکلی را به عنوان مخالف دولت نمی‌دانیم، البته برخی انتقاد بیشتری می‌کنند و نحوه بیانشان متفاوت است، اما همیشه همه آنها نیز برای ما محترم بوده و هستند.

رئیس جمهور گفت: اینکه تصور کنیم همه چیز در تهران است و تمرکز فعالیت‌ها در تهران باشد، اساساً سخن قابل قبولی نیست.

روحانی با تأکید بر این‌که همه دانشگاه‌ها باید دارای استقلال کافی باشند، گفت: امروز متأسفانه دانشگاه‌ها از کمبود استقلال گله می‌کنند، در حالی که شعار ما در انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود، اما اکنون دانشگاه ما هم از استقلال و هم از آزادی گله دارد. در حالی که انقلاب توسط مردم و دانشگاه‌ها به ثمر نشست و دانشجویان در این راستا سینه سپر کردند و از آغاز نهضت اسلامی، دانشگاه‌ها و روحانیت و قشرهای مختلف مردم همه کنار هم و یکصدا انقلابی را به ثمر رساندند که نتیجه آن استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود و قطعا این مسیر را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش بر پایبندی به عهد خود با مردم تأکید کرد و گفت: باید به هر آنچه وعده داده‌ایم، عمل کنیم. این‌که گفته می‌شود، روحانی دیروز به رأی مردم احتیاج داشت و امروز دیگر احتیاج ندارد، حتما سخن ناروایی است. روحانی هر روز به رأی فردفرد مردم ایران احتیاج دارد و اگر مردم با دولت نباشند و دولت همصدا با مردم نباشد و گوش شنوا در برابر مردم نداشته باشد، در چنین صورتی نه شاهد جمهوریت خواهیم بود و نه اسلامیت نظام، چرا که اسلام به ما توصیه می‌کند که به وعده خود وفادار باشیم و جمهوریت هم می‌گوید که حق حکومت با مردم است و ما تا زمانی که با مردم هستیم، مشروعیت حکومت در دولت را داریم.

روحانی در ادامه با بیان این که امکانات و کیفیت دانشگاه‌ها نیازمند تحول است، اظهار داشت: بی‌تردید برای ایجاد این تحول باید تلاش بیشتری انجام دهیم و بر این مبنا حرکت خواهیم کرد.

رئیس جمهور گفت: این‌که در مراسم 16 آذر امسال در یک استان دیگر حضور می‌یابم، تصمیم ناگهانی من نبود بلکه در آغاز دولت در این فکر بودم.

روحانی با تأکید بر این‌که دانشگاه‌های کشور باید به مسائل ملی، بین‌المللی و محلی توجه ویژه داشته باشند، افزود: این‌که به فرض در دانشگاه سیستان و بلوچستان استادان و تحقیقات دانشگاهی به دنبال حل مشکلات محلی و استانی نباشند، اصلا روا نیست و بایستی اولویت‌ها در این راستا محلی و بر مبنای حل مشکلات موجود باشد. درست است که ملی می‌اندیشیم و جهانی فکر می‌کنیم، اما اولویت باید مسائل استانی و کاربردی باشد و در کنار تحقیقات راهبردی نباید از تحقیقات کاربردی و عملیاتی غافل بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید به مسائل و مشکلات محلی خود حساس باشند و برای آن راه حل پیدا کنند.

روحانی نقد دولت و مسئولان دولتی را حق دانشجویان دانست و اظهار داشت: انتقاد حق شماست و حتما هم دولت را نقد کنید، چرا که هزینه آن کمتر است و در مجموعه دولت هم رئیس جمهور را نقد کنید چرا که هزینه بسیار کمتری دارد.

می‌توانیم با وحدت از این شرایط عبور کنیم

رئیس‌جمهور با بیان این‌که همه مذاهب از درخت تنومند اسلام، پیامبر(ص) و قرآن سرچشمه می‌گیرد، تاکید کرد برخی قدرت‌ها اختلاف اقوام، مذاهب و تروریسم را در سراسر منطقه رخنه دادند جز ایران عزیز که به‌دلیل اسلام معتدل فرصتی به اختلاف و تروریسم داده نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی که در اولین سفر استانی دولت به استان سیستان و بلوچستان رفته است در اجتماع مردم زابل در ورزشگاه شهید حسینی طباطبایی، با بیان این‌که افتخار ما حفظ وحدت است و سیستان و بلوچستان وحدت و مرزبانی خود را بخوبی حفظ کرده است، گفت: کمک مردم استان سیستان و بلوچستان به زلزله‌زدگان کرمانشاه نماد ایران متحد در این گذرگاه تاریخی است.

روحانی با بیان این‌که قلب مالامال از عشق مردم سیستان و بلوچستان به ایران و اسلام نشانه خوبی بر آن است که ایران متحد چگونه از شرایط پیچیده و گذرگاه تاریخی حساس فعلی عبور خواهد کرد، گفت: در ایامی که همه جا در منطقه بین اقوام و مذاهب مختلف درگیری و جنگ جریان داشت، مردم دلاور ایران از شیعه و سنی در سراسر کشور، بخوبی از وحدت و ایمان خود حراست کردند و تروریست‌ها در همه کشورهای دیگر بجز ایران رسوخ کردند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که ناتوانی دشمنان و بدخواهان در ایجاد رخنه بین مردم ایران ناشی از ایمان و اسلام معتدلی است که مردم ایران از روز اول با اتکا بر محبت اهل‌بیت(ع) در پیش گرفته‌اند، اضافه کرد: اسلام در ایران هیچ‌گاه نسبتی با خشونت نداشته و مردم این دیار هیچ‌گاه اجازه عرض اندام به تروریسم نداده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها