به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد که حدود چهار هزار سیمکارت ارسالکنندهی پیامکهای تبلیغاتی بر اساس گزارش شکایت مردم به سامانه ۱۹۵ مسدود شده است.
فلاح جوشقانی با بیان اینکه اخیرا وزیر ارتباطات دستور ویژه داد که بازهم شرایط برای اعلام شکایت مردم از مزاحمت پیامکهای تبلیغاتی تسهیل شود، افزود:
امیدواریم بهزودی حداقلهای باقیمانده از این سیمکارتها نیز شناسایی و مسدود شوند.
به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این سیمکارتها صرفا با هدف ارسال پیامک انبوه خریداری میشوند و مسدود کردن سرویس پیامک این سیمکارتها به معنای قطع ارتباطشان تلقی میشود.
معاون وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد که حدود ۱۵۰ هزار شکایت از پیامکهای تبلیغاتی مزاحم به سامانه ۱۹۵ ارسال شده است که بخشی از این شکایات فرمت اشتباه دارند و تنها ۵۰ درصد آنها برای بررسی مجاز شناخته شد که مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته فلاح جوشقانی، بررسی شکایات دریافتی از سیمکارتهای مزاحم ارسالکننده پیامک تبلیغاتی به این نحو است که اگر تعداد شکایات از یک سیمکارت به پنج مورد برسد و بررسیها نیز نشان دهد که شماره مورد نظر در ۳ روز گذشته به ارسال پیامک انبوه با آستانه ۴۰۰ پیامک اقدام کرده است و مکالمه صوتی نیز نداشته باشد، مشمول قطع سرویس خواهد شد.
وی ادامه داد: صرفا با دریافت یک شکایت از یک پیامک، اقدام به قطع ارتباط نمیکنیم؛ چرا که ممکن است فردی با هدف شخصی، اقدام به اعلام شکایت از یک شماره کرده باشد. ما باید به این اطمینان برسیم که سیمکارت مد نظر صرفا برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرد که با روشهای مختلف نرمافزاری به این نتیجه خواهیم رسید.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد
درگفتوگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کردهایم