مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس پیمایش ملی خانوار در شیوع‌شناسی مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها میانگین سن شروع مصرف مواد در کشور در مردان 24 سال و در زنان 26 سال گزارش شده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۰۴

به گزارش جام‌جم، حمید صرامی دیروز در جلسه کمیته تخصصی زنان و خانواده‌‌های آسیب‌پذیر ستاد مبارزه با مواد مخدر که در محل این ستاد برگزار شد، افزود: استان‌های خوزستان، گلستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، فارس، خراسان شمالی، مرکزی، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان از متوسط نرخ شیوع مصرف مواد در کشور بالاترند.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: نرخ شیوع اعتیاد در کشور، بین 15 تا 64 ساله‌های کشور و براساس پیمایش ملی خانوار در شیوع‌شناسی مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها 5/4 درصد اعلام شده است.

وی درخصوص نمونه‌های آماری این پیمایش بیان کرد: پیمایش یاد شده در بین جمعیت هدف 52 میلیون نفر و در حجم نمونه نزدیک به 60 هزار نفر در تمامی مراکز استان‌ها و پنج شهرستان و روستاها، انجام شده است.

صرامی یادآور شد‌: طبق این شیوع‌شناسی، تریاک با 53/2 درصد، ماری جوآنا و مشتقات آن شامل حشیش، علف و گل با 11/9 درصد، شیشه 8/1درصد و هروئین 7/1 درصد به ترتیب الگوی مصرف مواد به شمار می‌آید؛ همچنین معتادان از نظر وضعیت تاهل، 23/5 درصد جدایی بدون طلاق داشتند، 16/2 درصد طلاق گرفته بودند، 7/6 درصد متاهل، 4/8 درصد بیوه و 4/7درصد مجرد بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها