در راستای کمک به طرح‌های جدایی‌طلبی صورت گرفت

واگذاری 120 خودروی زرهی آمریکایی به کردهای سوریه

در تازه‌ترین خبر مربوط به همکاری کردهای سوری با وزارت دفاع آمریکا که در راستای تشویق و حمایت از روند جدایی‌طلبی کردهای سوری قرار دارد، ‌حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه بتازگی 120 خودروی زرهی آمریکایی از سوی وزارت دفاع آمریکا دریافت کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۸۱

خبرگزاری تی آر تی ترکیه گزارش داده که ارتش آمریکا هفته پیش 120 خودروی زرهی جنگی مقاوم به مین را که از گذرگاه مرزی «سیملکا» در مرز مشترک عراق و سوریه عبور داده بود، به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه تحویل داده است.

در این گزارش به منبع خبر اشاره‌ای نشده، اما در ادامه گفته است حزب اتحاد دموکراتیک تصمیم دارد صدها خودروی زرهی و شبه نظامی را به مرز شهر «عفرین» سوریه که در مجاورت شهرستان «حاتای» ترکیه قرار دارد، اعزام کند.

واشنگتن نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه را که گروهی شبه‌نظامی از کردهای سوریه هستند مورد حمایت نظامی و لجستیکی قرار می‌دهد. با این حال ترکیه با بیان این که حزب اتحاد دموکراتیک شاخه‌ای از کردهای پ.ک.ک است، حمایت آمریکا از این گروه در سوریه را برخلاف منافع امنیت ملی خود ارزیابی کرده و خواستار توقف حمایت آمریکا از این گروه شده است. با حمایت آمریکا بود که این گروه شهر رقه در سوریه را از نیروهای داعش پس یا به تعبیری تحویل گرفت و با تلاش این گروه و حمایت های آمریکا بود که نیروهای داعش از این مهلکه نجات یافتند.از طرفی ترکیه خواهان آن است که نیروهای کرد سوری شهر عفرین را تخلیه کنند.

در عین حال حمایت آمریکا از کردها در شمال سوریه به عنوان اصلی‌ترین موضوع مورد اختلاف واشنگتن و آنکار در موضوع سوریه ارزیابی می‌شود.

ارسال کمک‌ها نیز از سوی آمریکا به این گروه کردی سابقه طولانی دارد. پیشتر در دهم آبان نیز آمریکا به همین میزان کمک‌های نظامی به کردهای سوریه داشته است که آن کمک‌ها بر اساس ادعای منابع غربی به منظور آزادسازی دیرالزور از اشغال تروریست های داعش بوده است.

لازم به ذکر است، آمریکا تا کنون بیش از 1780 کامیون سلاح سبک و سنگین و خودروی زرهی به ارتش دموکراتیک سوریه برای مبارزه با داعش ارسال کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها