چرا استقلال گل نمی‌زند؟

عضو هیات مدیره: برای خودمان هم جای سوال است

6 گل در 12 بازی برای استقلال؛ آماری که با توجه به حضور بازیکنانی هجومی مثل شهباززاده، فرشید اسماعیلی، حسن بیت‌سعید، مهدی قائدی، داریوش شجاعیان و... هیچ کس تصور آن را نمی‌کرد. این آمار با هر متر و معیاری و در هر لیگی می‌تواند آمار بسیار بدی باشد. چیزی در حد فاجعه. با این حال استقلال خوش‌شانس است که در لیگ برتر ایران بازی می‌‌کند.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۰۸

به گزارش وب‌سایت نود، گرچه قرار گرفتن در رده یازدهم جدول برای تیمی مانند استقلال کم از فاجعه ندارد، اما اگر شرایط تیم‌هایی با آمار استقلال را با این تیم مقایسه کنید متوجه شانس بزرگ آبی‌ها خواهید شد. بعضی از تیم‌های اروپایی هم مانند استقلال از فقر گل رنج می‌برند. تیم‌هایی که بعضی از آنها هم نام‌آشنا هستند. در حال حاضر در 5 تیم معتبر اروپایی دو تیم شرایطی بدتر از استقلال دارند و سه تیم هم آمارشان با شاگردان شفر برابر می‌‌کند. کلن آلمان و متز فرانسه به ترتیب با 4 و 5 گل زده بدترین خط حمله را در میان تیم‌های اروپایی به خود اختصاص داده‌اند. بعد از این دو تیم بنونتو از ایتالیا، آلاوز از اسپانیا و کریستال پالاس از انگلیس با 6 گل آماری برابر با استقلال دارند. در تمام این لیگ‌های نام‌برده شده 12 یا 13 بازی از لیگ انجام شده تا شرایط کاملا برابر با وضعیت استقلال در ایران باشد.

در دیگر لیگ‌های اروپایی که تعداد بازی‌هایشان مشابه با ایران یا حتی کمتر از آن هست هم تیمی در این رده قرار نمی‌گیرد و همه گل‌های بیشتری را زده‌اند. این درحالی است که استقلال فصل قبل با 45 گل زده بعد از پرسپولیس بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داشت. آبی‌ها در این فصل در مجموع 24 نیمه‌ای که در لیگ برتر به میدان رفته‌اند، تنها در 4 نیمه موفق به گلزنی شده‌اند و در 20 نیمه بعدی این تیم در باز کردن دروازه حریفان ناکام مانده است. استقلال تاکنون یک گل به تراکتورسازی در نیمه اول، یک گل به ذوب‌آهن در نیمه اول، دو گل به سپیدرود در نیمه دوم و 2 گل به نفت تهران در نیمه دوم زده است و در 20 نیمه بعدی گلی نزده است که این عجیب‌ترین آمار ممکن برای آبی‌ها محسوب می شود.

مشکل کجاست؟ عضو هیات مدیره باشگاه استقلال می‌گوید این‌که چرا مهاجمان استقلال گل نمی‌زنند برای ما هم سوال است. حسن زمانی با اشاره به بازی استقلال و سیاه جامگان گفت: به نظر من سبک بازی استقلال خوب بود و حملات خوبی را روی دروازه حریف انجام دادند. من مطمئن هستم اگر با این روند جلو بروند مشکل گلزنی هم حل می‌شود. فکر می‌کنم در نیم‌فصل فرصت جابه‌جایی برای کادر فنی هست و این موضوع می‌تواند به کادر فنی کمک کند که در خط حمله بازیکنان مدنظرش را جذب کند.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درخصوص این‌که آیا هنوز هم معتقد است این تیم تا هفته هجدهم جزو سه تیم بالانشین خواهد بود، گفت: هنوز هم روی حرفم هستم و شما مطمئن باشید حرفی که می‌زنم بی‌دلیل نیست. روند تیم نشان می‌دهد که سبک بازی استقلال تغییر کرده و فوتبال رو به جلو و قابل قبولی را به نمایش می‌گذارد. آنها فقط گل نمی زنند و تصورم این است که کادر فنی قطعا روی این مساله کار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها