باخت هفته دوازدهم یوونتوس در سری A به سمپدوریا در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد. شاگردان آلگری نه‌تنها فاصله‌شان با ناپولی صدرنشین زیادتر شد و حتی جایگاه دومی خود را هم به اینتر دادند. یووه امشب باید با روحیه ناشی از این باخت به مصاف بارسلونایی برود که با 10 امتیاز از چهار بازی گذشته در گروه D تنها به یک تساوی نیاز دارد تا صعودش را به مرحله حذفی قطعی کند.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۸۴

در مقابل یووه با یک پیروزی صعود خود را مسجل خواهد کرد و کسب نتیجه تساوی و یا شکست ادامه راه را برای آنها به شدت سخت خواهد کرد.

این دو تیم تاکنون 10 بار در مسابقات اروپایی به مصاف هم رفته‌اند که سهم یووه سه و سهم بارسا چهار پیروزی بوده است. آخرین باری که این دو با یکدیگر بازی کردند در ماه سپتامبر و اولین هفته فصل جاری لیگ قهرمانان بود که شاگردان والورده توانستند با نتیجه 3 بر صفر، مهمان خود را شکست دهند.

آمار گلزنی بارسایی‌ها در بازی‌های رو در رو بهتر بوده و آنها توانسته‌اند 13 بار دروازه حریف ایتالیایی خود را باز کنند. در مقابل آمار یووه در این زمینه، 10گل است. بارسا در حالی پا به این مسابقه می‌گذارد که جرارد پیکه پس از گذراندن یک بازی محرومیت مقابل المپیاکوس می‌تواند در ترکیب تیم والورده قرار گیرد و قدرت دفاعی تیمش را بیشتر کند.

والورده امیدوار است با بازگشت پیکه، عملکرد خوب خط دفاعی این تیم در فصل جاری تداوم داشته باشد. این تیم در چهار بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان امسال تنها یک گل دریافت کرده است. بازگشت پیکه از آن جهت اهمیت بیشتری دارد که مهاجمان یووه این روزها عملکرد خوبی از خود ثبت کرده‌اند.

گونزالو هیگواین آرژانتینی در شش بازی اخیر خود توانسته پنج بار دروازه حریفان را باز کند و بی‌شک آلگری برای بازی امشب حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است. گلزنی دیبالا در بازی یکشنبه مقابل سمپدوریا هم این امید را به وجود آورده که این مهاجم نیز بتواند بعد از 353 دقیقه در لیگ قهرمانان به گل برسد. در طرف مقابل، یووه اگرچه به‌دنبال پیروزی در این بازی است اما مطمئنا دفاع این تیم نیز امشب محکی جدی خواهد خورد. گلزنی سوارز در بازی مقابل لگانس موجب شد تا امیدها برای احیای این مهاجم بار دیگر زنده شود.

از سوی دیگر آلگری به‌دنبال این است که رکورد خوب خود با یووه در لیگ قهرمانان اروپا را همچنان ادامه دهد. از زمان آمدن آلگری به تورین در سال 2014 این تیم عملکرد مثبتی در لیگ قهرمانان داشته و در سه فصل اخیر توانسته دو بار به فینال برسد.

آلگری و بازیکنانش به خوبی می‌دانند که در صورت شکست در خانه، صعودشان به مرحله یک شانزدهم نهایی به اما و اگر کشیده می‌شود.

لیگ قهرمانان اروپا

مرحله گروهی / هفته پنجم

گروه A: زسکامسکو ـ بنفیکا (20:30 )؛ بازل ـ منچستریونایتد (23:15 )

گروه B: اندرلخت ـ بایرن‌مونیخ ؛ پاری‌سن‌ژرمن ـ سلتیک (23:15 )

گروه C: قره‌باغ ـ چلسی (20:30)؛ اتلتیکومادرید ـ آاس رم (23:15 )

گروه D: یوونتوس ـ بارسلونا؛ اسپورتینگ ـ المپیاکوس (23:15)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها